عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دولت و شخص وزیر ارشاد باید در مورد تعطیلی نمایشگاه تجدیدنظر کنند و اجازه فضای باز رسانه ای و انتقاد را به مخاطبان بدهند.

به گزارش افکارنیوز، میکائیل دیانی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل  گفت: امروز خبری در مورد برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنیده شد که تعجب فعالان این حوزه را برانگیخت.

دیانی ادامه داد: این نمایشگاه هر ساله در آبان ماه برگزار می شد و به جایگاهی برای ظهور آزادی بیان نقد عالمانه، چالش برانگیز و فضای نشاط سیاسی و اجتماعی کشور تبدیل شده بود.

وی تصریح کرد: تعطیلی این نمایشگاه که گامی بلند در رشد و توسعه صنعت مطبوعات است باعث نگرانی و ناراحتی اصحاب رسانه، نقادان حوزه اجتماعی و سیاسی و جریان های دانشجویی شده است.

دیانی خاطرنشان کرد: آن چیزی که باعث نگرانی بیشتر پس از پخش خبر تعطیلی نمایشگاه می شود، این است که در دولت جدید آزادی بیان و فضای نقادانه از بین برود.

وی اضافه کرد: با چیزی که تا به حال از دولت جدید دیده ایم متوجه شده ایم که این دولت رابطه خوبی با فضای نقادی ندارد.

دیانی اضافه کرد: کنسل کردن صحبت دانشجویان در ۱۶ آذر در مقابل روحانی از سوی نهاد ریاست جمهوری و انتخاب مجریان تلویزیونی برای برنامه عملکرد ۱۰۰ روزه رئیس جمهوری و رفتاری که با این مجریان شد نشانه بارزی از این رفتارها است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: بیم آن را داریم که مانند دوران دولت هاشمی رفسنجانی که هیچ گروه، جریان سیاسی و رسانه ای جرات انتقاد به رئیس دولت را نداشت، شاهد باشیم که در این دولت که عقبه سیاسی آن همان کارگزاران هاشمی است چنین موضوعی شکل بگیرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت و شخص وزیر باید در مورد تعطیلی نمایشگاه تجدید نظر کنند و اجازه فضای باز رسانه ای و انتقاد را به مخاطبان بدهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات