معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران ارتباط مستقیم و منطقی مالی با زنجانی نداشته است و اینکه گفته می شود تهاتری به صورت پروانه یا کاربری به بابک زنجانی تحویل داده شده، اصلا صحت ندارد.

به گزارش افکارنیوز، حسین محمد پور زرندی اظهار داشت: یکی از مباحث اصلاح الگوی مصرف عملیاتی شدن نظام بودجه ریزی است.

وی ادامه داد: باید برای اصلاح الگوی مصرف به نظام بودجه ریزی اهتمام بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به منابع و مصارف بهتر اقدام کنیم.

پور زرندی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۲ بودجه شهرداری تهران حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده ولی ۷۲۰ میلیارد تومان تهاتر صورت گرفته که ریالی از آن ثبت نشده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بنده نگاه سیاسی ندارم و این اتفاق ها در سال های بعد نیز افتاده است ولی وقتی که ۷۲۰ میلیارد تومان در نگاه تصمیم گیری و بودجه ای لحاظ نمی شود این بودجه چطور تنظیم شده است؟

پور زرندی درباره سفر اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به چین که وی نیز همراه او بوده است اظهار داشت: در این سفر معاون وزیر نفت، معاون وزیر صنایع، آقای عسکر اولادی، نماینده وزارت دارایی و در مجموع یک تیم اقتصادی حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی بیشتر موضوع ۲۲ میلیون دلاری که برای ضمانت بازگشایی فاینانس در اختیار چینی ها بود را مدنظر داشت تا بخش عمده ای از این پول آزاد و مجددا وارد کشور شود که طرف مقابل نیز عنوان می کرد که این پول در دولت گذشته توافق شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: خط های ۳،۶ و ۷ مترو جمعا بالغ بر ۲ میلیارد یورو برای ساخت و بهره برداری نیاز دارد که تاکنون یک ریال نیز از سوی دولت بابت ساخت این خط ها دریافت نکرده ایم.

وی گفت: در دولت قبل ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت متروی مرقد امام و ۲۰۰۰ میلیارد دیگر نیز برای ساخت متروی ورامین و دیگر شهرستان های استان تهران اختصاص یافته بود که تنها ۱۸۸ میلیارد تومان از این پول در اختیار شهرداری قرار گرفت و ۶۰ درصد کار نیز تاکنون پیش رفته است.

پورزرندی تاکید کرد: مترو با ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیارد تومان راه اندازی نمی شود برای هر کیلومتر ساخت مترو حداقل حدود ۷۰ میلیارد تومان باید هزینه کنیم و اگر دولت نمی تواند بخشی از هزینه های مترو را بدهد هر ایستگاه را به یک بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه مترو بدون فاینانس ساخته نمی شود گفت: واگن هایی را از چین برای خط ۴ مترو خریداری کرده ایم که تا یک ماه دیگر قطعات آن وارد می شود.

پورزرندی یادآور شد: چندین واگن خریداری شده است و به زودی به ناوگان حمل و نقل ریلی اضافه می شود. متاسفانه بانک های عامل در ایران کمک نمی کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مشکلات مالی در مترو و حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است. فرق دولت فعلی با دولت قبلی در پول ندادن این است که در دولت نهم مطرح می شد که پول نمی دهیم ولی در این دولت می گویند بودجه نداریم. در هر دو صورت ما از دولت برای مترو منابعی دریافت نکرد ه ایم و علی رغم اینکه سهم خود را داده ایم ۳۰ درصد از سهم دولت نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو برای بیمه کارکنان خود ۳۸ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بوده که این مبلغ پرداخت شده است.

وی با اشاره به بودجه شهرداری قبل از متمم گفت: بودجه شهرداری تهران ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۷۸ درصد از این پول صرف عمران، ۱۱ درصد بودجه جاری و ۱۷ درصد نگهداشت شهر است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده ساختار و قانون شهرداری نیاز به تغییراتی دارد و باید یک ساختار هدفمند برای شهرداری تهران تدوین شود.

پور زرندی با بیان اینکه قانون شهرداری ها در سال ۱۳۳۲ به تصویب رسیده است و تاکنون نیز هر بار بخشی از آن اصلاح و یا تغییر می کند اظهارداشت: باید ستاد ساختاری شهرداری تهران کاملا تغییر کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پروژه ایران زمین و تهاتر این پروژه با پل صدر اظهار داشت: این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. شهرداری بر اساس قانون اقدام کرده است. بر اساس آئین نامه شورای شهر به تمام شهروندان مزایایی مانند شرایط تقسیط برای ساخت پروژه های خود می دهد که از جمله آن این است که مالک می تواند برای احداث یک پروژه ۳۰ درصد از هزینه ها را نقدا و مابقی را چک در نظر می گیریم.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران ارتباط مستقیم و منطقی مالی با زنجانی نداشته است و اینکه گفته می شود؛ تهاتری به صورت پروانه یا کاربری به بابک زنجانی تحویل داده شده است اصلا صحت ندارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات