بعد از واگذاری پرسروصدای نمایشگاه بین المللی به صداوسیما توسط دولت دهم و منتفی شدن این تصمیم، حالا از شهرداری تهران به عنوان مالک مشارکتی نمایشگاه بین المللی نام برده می شود.

به گزارش افکارنیوز ، یک روز در حلقه ترافیک سنگین خودروها و حالا در حلقه ترافیک سنگین صاحبانی که مدام عوض می شوند. حالا «شهرداری» جدیدترین صاحب نمایشگاه بین المللی تهران است. موضوعی که مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی از آن خبر داده. «حسین اسفهبدی» صبح یکشنبه در یک نشست خبری گفته: «نمایشگاه بین المللی تهران به شهرداری تهران واگذار می شود و خط ۷ مترو نیز تا داخل نمایشگاه می رسد و مردم می توانند با مترو به داخل نمایشگاه بیایند. »

آن طور که اسفهبدی گفته «با توافقی که با شهرداری انجام گرفته، خط ۷ متروی تهران که قرار بود تا میدان صنعت بیاید، تا داخل نمایشگاه بین المللی می رسد و مردم می توانند با مترو به نمایشگاه رفت و آمد کنند که این امر تاثیر زیادی در کاهش ترافیک خواهد داشت. »

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی، قرار است نمایشگاه بین المللی تهران را با نمایشگاه پرند و نمایشگاه شهر آفتاب شریک کنند تا با این حرکت بحث واگذاری نمایشگاه تهران به نوعی حل می شود، یعنی در واقع آن بخشی از نمایشگاه که باید واگذار می شد به شهرداری تهران واگذار می شود و بخش حاکمیتی در دست شرکت نمایشگاه های بین المللی می ماند.

نمایشگاهی که هبه شد


نمایشگاه بین المللی تهران که با آغاز دوره ریاست محمود احمدی نژاد بر دولت نهم، یکی از اولین چالش های دولت او بود و جابه جایی نمایشگاه ها از بزرگراه چمران به مصلای تهران را به یکی از پرسروصداترین و پرحاشیه ترین تصمیم های دولت نهم بدل کرد، در پایان دوره احمدی نژاد هم دوباره یک سروصدای بزرگ خبری به پا کرد.

۱۹ تیرماه امسال بود که معاون اول رئیس جمهور پس از جلسه هیئت دولت از تصویب واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی تهران به سازمان صدا و سیما خبر داد.

بر اساس ماده واحده این لایحه، شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با کلیه دارایی ها، اموال و تعهدات به سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران واگذار می شود

«محمدرضا رحیمی» به خبرنگاران گفت: «دولت برای توسعه کمی و کیفی شبکه های سازمان صدا و سیما از داخلی گرفته تا بین المللی مصوب کرد زمین نمایشگاه در اختیار این سازمان قرار گیرد. در صورتی که ایرادی به این مصوبه گرفته شود دولت با ارسال لایحه فوریتی از مجلس شورای اسلامی در این باره درخواست خواهد کرد تا این زمین در اختیار صدا و سیما قرار گیرد. »

همزمانی این اقدام دولت با مراسمی که صداوسیما برای تقدیر و گرامیداشت ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد برپا کرد، همان موقع با واکنش های تندی هم از جانب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم کارشناسان روبه رو شد. رو به رو شد. همان روزها نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود: «واگذاری اموال دولت در قانون شرایط خاصی دارد که باید طبق آن انجام شود. » به گفته «غلامرضا تاجگردون» واگذاری یا بابت رددیون است یا در قبال دریافت وجه. به نظر نمی رسد دولت دینی در این سطح به صداوسیما داشته باشد. واگذاری از طریق پرداخت وجه هم که از طریق سازمان خصوصی سازی با شرایط خاص خود انجام می شود. .

دامنه این واکنش ها تا آن جا پیش رفت که اول مهرماه، دولت روحانی، لایحه جنجالی دولت احمدی نژاد را پس گرفت تا ماجرای هبه نمایشگاه به صداوسیما مختومه شود.



شهرداری، صاحب جدید


حالا خوابی جدید برای نمایشگاه بین المللی تهران دیده شده و قرار است شهرداری تهران به صورت مشارکتی مالک آن باشد. ان هم با شرایطی که خط هفت مترو تهران، سر از وسط نمایشگاه بین المللی تهران دربیاورد و ایستگاهی باشد که هم مسافران گریزان از ترافیک اتوبان چمران را خلاص کند و هم از بار ترافیکی آن منطقه کم کند.

نمایشگاهی که به گفته سخنگوی وقت شرکت نمایشگاه های بین المللی زمین های وقفی دارد: «زمین های نمایشگاه وقف آستان قد س رضوی است و د ولت اختیار واگذاری آن را ند ارد. بنابراین اگر زمین ها وقفی باشند نه هیات د ولت و نه حتی خود واقف اگر زند ه باشد نمی تواند ملک وقفی را واگذار کند. تعریف وقف د ر قانون شفاف است. »

حالا باید منتظر ماند و دید نمایشگاه به شهرداری تهران می رسد یا باز هم سرگردان میان مالکان باقی می ماند؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات