هفته نامه «یالثارات» از وزیر ارشاد به دلیل نشر اکاذیب و توهین به دادسرا شکایت کرد.

به گزارش افکارنیوز، سایت خبری انصار حزب الله، مقارن ظهر روز چهارشنبه ۲۵دی، هفته نامه یالثارات الحسین شکایت خود از علی جنتی را به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تسلیم کرد.

این شکواییه که با اتهام نشر اکاذیب و توهین بر علیه وزیر ارشاد دولت یازدهم در دادسرای فرهنگ و رسانه طرح شده است توسط شعبه ۴ بازپرسی این دادسرا اعلام وصول شد.

در بخشی از شکایت هفته نامه یالثارات از علی جنتی و در رد سخنان وی آمده است: «هفته نامه یالثارات الحسین ۲۰ سال است پایمردانه در راستای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به دفاع از مبانی انقلاب و نظام اسلامی عزیز پرداخته و همواره گروه نویسندگان این هفته نامه، قلم را در حیطه قانون به دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و تداوم طریقت شهیدان انگاشته اند، خاصه که ۲ صفحه آخر هفته نامه به شکل ثابت اختصاص به موضوع مهم موخر داشته است، لکن آقای وزیر چنین خط مشی ای را که بررسی سابقه آن برای همه به سادگی میسر است را با واژه «لمپنیسم» توصیف نموده و با کاربرد عبارات «سطح بسیار سخیف و زشت» به این هفته نامه توهین آشکار نموده است! .

در بخش دیگری از این شکوایه آمده است: «مضاف بر این کاربرد عبارت «ادبیات بسیار سخیف و زشت» عطف به واژه «لمپنیسم» سبب تشویش اذهان عمومی مخاطبان خبرگزاری «ایرنا» که تاکنون هفته نامه یالثارات الحسین را مطالعه نکرده اند، می گردد. ایضا ً مسؤولین و مقامات و قضات محترم را نیز از نظر ذهنی مشوش می سازد. چنانچه براساس اظهارات آقای جنتی به اذهان این طور متبادر می شود که یک «لمپن» با استعمال ادبیات «بسیارسخیف و زشت» به هتاکی و استعمال الفاظ رکیکه و فحاشی عامیانه در قالب انتشار یک هفته نامه پرداخته است. حال آن که هیچگاه هیچ یک از نسخ «یالثارات الحسین» از حیطه ادب مطالب خارج نبوده چه رسد به ادعای کذب «فحاشی» که آقای وزیر (مشتکی عنه) آن را به ادبیات رایج هفته نامه نسبت داده است! . »

یالثارات در خصوص اتهام ارتکاب جرم نشر اکاذیب توسط جنتی در شکوائیه خود آورده است: ادعای کذب و خلاف حقیقت توهین به مقامات از طریق هفته نامه، انتساب جملات خلاف که اذهان عمومی، مقامات و مسئولان رسمی را مشوش سازد و بالاخره نسبت دادن تلویحی ادعای کذب و خلاف حقیقت جعل خبر، خبر ساختن، وابسته بودن و هدایت از ناحیه مجهول و… که حکما ًخواننده با ادراک از موضوع مصاحبه که درباره هفته نامه یالثارات الحسین است دچار تشویش خواهد شد، این مسئله را مصداق بارز ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است که به دو شکل اظهار اکاذیب و نسبت خلاف حقیقت به هفته نامه است می کند که آقای جنتی به دفعات و به شکل صریح و تلویحی مرتکب آن شده است. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات