افسر نگهبان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در این شهر خبرداد.

به گزارش افکارنیوز ، ایوب خجسته گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۷: ۰۴ صبح روز پنجشنبه مبنی بر وقوع آتش سوزی و انفجار در پارکینگ یک منزل مسکونی در بلوار معلم مشهد، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد نجاتگران و آتش نشانان ایستگاه های ۳۳ و۵ را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل گفت: بررسی های اولیه در محل حاکی از آن بود که به علت نامعلومی در پارکینگ یک منزل مسکونی دو طبقه که از آن به عنوان انباری استفاده می شد آتش سوزی رخ داده و وجود مقادیر زیادی مواد قابل اشتعال از جمله لوازم پلی استر و رنگ منجر به انفجار در این محل شده است.

خجسته با بیان اینکه پدر خانواده در زمان وقوع حادثه در پارکینگ بود، گفت: متاسفانه این فرد به علت شدت آتش سوزی و انفجار جان خود را از دست داد و فرزند وی نیز که پیش از اطلاع به نیروهای امدادی قصد کمک به پدرش را داشت به علت انفجار ناگهانی به شدت مصدوم و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان و نجاتگران سازمان به محض رسیدن به محل حادثه پس از قطع جریان برق و گاز منزل با اقدامات عملیاتی اقدام به اطفاء حریق کرده و پس از مدتی ضمن اطفاء کامل حریق از گسترش میزان خسارت و همچنین سرایت به اماکن مسکونی مجاور جلوگیری کردند.

به گفته وی جسد پدر خانواده نیز پس از بررسی های اولیه به دستوربازپرس ویژه قتل در اختیار عوامل انتظامی و قضایی قرار گرفت.

افسر نگهبان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به شهروندان توصیه کرد از نگهداری مواد قابل اشتعال و خطرناک مانند تینر و رنگ در انباری و پارکینگ خودداری کنند و در صورت لزوم استفاده از مواد قابل اشتعال حتماً محل باید دارای تهویه مناسب باشد.

خجسته درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در دست بررسی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات