سیستم عصبی نیز مانند دیگر ارگان های بدن نیاز به توجه و رسیدگی دارد با رعایت نکاتی بسیار ساده می توان به آرامش عصبی دست یافت.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: تغذیه بر هر عضو بدن تأثیر بسزایی می گذارد و ختی می توان گفت" سلامت" هر عضو در بدن به تغذیه ی سالم بستگی دارد.

وی افزود: یکی از عوامل مهم در" سلامت" سیستم عصبی استفاده از ویتامینهای گروه B است.

وی ادامه داد: کمبود ویتامین B۱ باعث اختلال سیستم عصبی و بیماری هایی مانند بری بری و گز گز و مور مور بدن و عدم توانایی لمس اشیا می شود که با مصرف غلات سبوس دار می توان از این بیماری ها جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: کمبود ویتامین های B۶و B۱۲ که باعث اختلالات خلقی، عصبی و گر گرفتگی می شوند و در سلامت سیستم عصبی نقش بسزایی را ایفا می کنند که غلات و حبوبات، جگر و دل و قلوه، شیر و مرغ منابع غنی این ویتامینها هستند.

دکتر فرهبخش اظهار داشت: مصرف امگا۳ در" سلامت" سیستم عصبی کمک کننده است و اختلالات حسی و عصبی را درمان می کند که در انواع ماهی ها به وفور یافت می شود.

دکتر فرهبخش خاطر نشان کرد: کمبود ویتامینD علاوه بر عوارض استخوانی باعث عوارض شناختی نیز در فرد می شود که مهمترین آن عدم کار کرد مناسب مغز است که نور آفتاب در درجه ی اول بهترین منبع آن است و بعد از آن شیر و مکمل ها منابع غنی ویتامین D هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات