رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور حضور در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور به اسپانیا می رود.

به گزارش افکارنیوز ، امین عارف نیا، مدیر کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این باره گفت: بخش خصوصی و دولتی گردشگری ایران امسال در نمایشگاه فیتور اسپانیا حضور می یابد که در همین راستا محمد علی نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در رأس هیئتی عازم اسپانیا می شود.

وی افزود: در این سفر، نجفی با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا، مدیر موسسه میراث ملی اسپانیا و برخی وزرای گردشگری کشورهای جهان دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

به گفته عارف نیا، رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور نیز نجفی را در این سفر همراهی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سال میلادی جدید که نوید بهبود گردشگری ایران داده می شود حضور ایران در این نمایشگاه بین المللی گردشگری می تواند فرصت مناسبی برای همکاری های مشترک با فعالان گردشگری در دنیا باشد.

نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا از ۲۲ تا ۲۶ ژانویه برابر با ۲ تا ۶ بهمن ماه در مادرید اسپانیا برگزار می شود.

فیتور یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های گردشگری در بازار آمریکای لاتین است که هر سال محل رخدادهای مهمی به شمار می آید. امسال نیز جایزه سازمان جهانی جهانگردی به «فعالان و نوآوران صنعت گردشگری» در نخستین روز برپایی این نمایشگاه داده خواهد شد.

این جایزه نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی اهدا شد که به منظور دستیابی به یکی از اهداف سازمان جهانی جهانگردی، یعنی ترویج گردشگری به عنوان وسیله ای برای اطمینان پیدا کردن از توسعه ی پایدار و اشاعه بین المللی گردشگری از طریق نوآوری و ابتکار طراحی شده است.

حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی گردشگری دنیا در این سالها همواره یکی از پرچالش ترین موضوعات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است به منظور روشن شدن این ابهام که آیا میزان خروجی و ثمرات حضور ایران در این نمایشگاه ها با هزینه هایی که می شود قابل قیاس است یا خیر؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات