رئیس شورای عالی استان ها گفت: دولت و مجلس با شوراها همکاری کنند تا مشکلات استان ها و شهرها برطرف شود ضمن اینکه در این دوره نیز در ساختمان سابق مجلس مستقر خواهیم شد.

به گزارش افکارنیوز ، مهدی چمران با اشاره به فعالیت جدید شورای عالی استانها اظهار داشت: قاعدتاً شورای عالی استانها اجرای وظایفی که در قانون برای آنها به تصویب رسیده است اجرا می کند.

وی تصریح کرد: در دوره قبل شورای عالی استانها مصوباتی داشتیم که در مجلس و دولت باقی مانده است که باید آنها را پیگیری کنیم تا به تصویب برسند.

چمران خاطرنشان کرد: چند موضوع بسیار مهم وجود دارد که باید در دوره جدید پیگیری شود که از آن جمله می توان به موضوع راهبردی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد که طرح آن در گذشته تهیه و هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده است که باید پیگیری و به تصویب برسد.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات و موضوعات مورد اختلاف و کلیات آن برطرف خواهد شد.

وی افزود: در دوره قبل جلساتی را با مجلس و شورای نگهبان در خصوص برخی از موضوعات داشتیم که متأسفانه به نتیجه قاطعانه نرسیده ایم که در این دوره بنا داریم با توجه به نیروهای جدید که به شورای عالی استانها اضافه شدند این موضوعات را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

چمران در ادامه با توجه به جایگاه شورای عالی استانها اضافه کرد: شوراها در کشور ما از جایگاه قابل قبولی برخوردارند ضمن اینکه در قانون در چند بند به جایگاه شوراها اشاره شده است.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه به بحث مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع مورد توجه مسئولان است که حتی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع اشاره کرده است.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه برای شوراها و شهرداری ها بسیار مهم و قابل توجه است بحث درآمدهای پایدار شهری است به طوری که متأسفانه هم اکنون برخی از شهرداری های کشور به دلیل عدم تأمین منابع نمی توانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند و احتمال دارد از قانون عبور کنند.

چمران ادامه داد: انشاءالله موارد و موضوعات شورای عالی استانها با همکاری تمامی همکاران دسته بندی و به مجلس و هیئت دولت ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که نخستین جلسه شورای عالی استانها چه زمانی و در چه مکانی برگزار خواهد شد گفت: پیش بینی می شود تا یک ماه آینده نخستین جلسه شورای عالی استانها برگزار شود ضمن اینکه این جلسات همانند دوره قبل در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای عالی استانها در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و مجلس همکاری لازم را با شورای عالی استان ها داشته باشند تا بتوانیم مشکلات شهرها و استان ها را بر طرف کنیم.

در جلسه روز گذشته شورای عالی استان ها که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد؛ مهدی چمران با کسب ۴۵ رای موافق از مجموع ۷۰ رای رئیس شورای عالی استان های کشور شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات