فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از وضعیت فعلی پوشش هزینه های درمانی توسط مردم و بیمه ها، وضعیت فعلی تامین هزینه های درمانی ناجا را مطلوب عنوان کرد و از تلاش برای حذف فرانشیز خدمات درمانی در آینده خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش سراسری مدیران بهداشت و درمان ناجا با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت و درمان در نیروهای انتظامی اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه کاری و نوع فعالیت ماموران نیروی انتظامی همراه با انواع خطرات است از این رو توجه به سلامت آنها از جمله مسائل مورد توجه ماست.

وی ادامه داد: در دهه گذشته در دو سالی که به دلیل فشار کاری، حوزه درمان و بهداشت با کم توجهی مواجه شد شاهد بودیم که میزان مرگ در سنین جوانی در میان کارکنان ناجا افزایش یافت. لذا این مسئله نشان دهنده اهمیت توجه به بحث درمان در میان کارکنان نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر نظام زندگی به دلیل تغییرات جهانی به تغییر در ذائقه مردم و لزوم برنامه ریزی برای آن تاکید و با انتقاد از صدا و سیما از این سازمان خواست تا با توجه به شیوع بیماری های قلبی و عروقی برنامه ریزی هدفمندی را برای تغییر ذائقه مردم در برنامه های خانواده و از جمله برنامه های آموزش تغذیه و آشپزی در دستور کار خود قرار دهد.

احمدی مقدم توجه به خانواده کارکنان ناجا و و فرهنگسازی برای سلامت آنها را از جمله خواسته های خود در حوزه سلامت ناجا برشمرد و ضمن انتقاد به تغذیه سربازان در پادگان ها تاکید کرد: متاسفانه در پادگان های ما به جای استفاده از منابع غذایی مقوی به چربی و نشاسته پناه برده ایم و باید توجه ویژه ای به این مسئله صورت گیرد.

وی سربازان را سفیران سلامت توصیف کرد که می توانند در زمان قریب به دو سالی که در اختیار نیروهای مسلح هستند تحت آموزش های درمانی قرار گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به افزایش امکانات مراکز درمانی و استانداردها و توسعه مراکز درمانی، وضعیت فعلی را مناسب شان و خانواده نیروی انتظامی ندانست و تاکید کرد: باید بیمارستانهای نیروی انتظامی از لحاظ رفاه، کیفیت پزشکی، سیستم نرسینگ و رسیدگی به بیماران در سطح عالی قرار گیرد.

احمدی مقدم همچنین با اشاره به کمبود منابع دولتی در سالجاری از اخذ تمهیدات و مجوزهای لازم برای تاسیس موسسات درمانی دو زیستی توسط نیروی انتظامی خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات مالی و به دلیل نظام استخدامی خاصی که در نیروهای مسلح وجود دارد پزشکان و متخصصان رغبت کمتری برای همکاری با مراکز درمانی ناجا دارند. لذا ما با اخذ تمهیدات و مجوزات لازم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال تاسیس موسسات درمانی دو زیستی هستیم چرا که از یکسو امکان استفاده از توان حداکثری متخصصان را در اختیار ما می گذارد و از سوی دیگر مزایای بازار روز را فراهم می کند.

وی در ادامه سرمایه گذاری در ورود تجهیزات پزشکی توسط کارکنان ناجا را از جمله برنامه های آتی حوزه درمان نیروی انتظامی برشمرد و ضمن اشاره به افزایش هزینه های درمان و کاهش تحت پوشش بیمه ها خاطرنشان کرد: ما شاهد بودیم که ۷۰ درصد هزینه های درمانی بر دوش مردم قرار دارد و بیمه ها تنها ۳۰ درصد از این بیمه ها را متقبل شده اند ولی ضمن درمانی نیروی انتظامی ۷۰ درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار دارد و ما باید در جهتی حرکت کنیم تا پوشش بیمه ها و حداکثر ظرفیت خود قرار گیرند و فرانشیز ارائه خدمات درمانی نیز حذف شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه وضع موجود سیستم درمانی ناجا نباید به هیچ وجه تنزل یابد تاکید کرد: مسئله درمان نباید دغدغه کارکنان نیروی انتظامی باشد.

احمدی مقدم در پایان تکمیل و افتتاح بیمارستان شیراز تا دو سال آینده را از جمله برنامه های این نیرو برشمرد و خاطرنشان کرد: با افتتاح بیمارستان نیروی انتظامی در شیراز که تا دو سال دیگر کار ساخت و ساز و تجهیز آن به پایان می رسد، تمام افق های نیروی انتظامی در بحث درمان محقق خواهد شد و شبکه بیمارستانی نیروی انتظامی تا پایان برنامه پنجم تکمیل می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات