مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: پرواز های اصفهان و یزد به دلیل برخی مشکلات آب و هوایی در این مدت دچار اختلال شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته این اعزام ها از سایر شهرها انجام شد.

به گزارش افکارنیوز ، حسن سرخوش، مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ۱۰۶ هزار و ۴۵۰ زائر ایرانی در قالب ۳۳۶ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده اند.

وی با اشاره به بازگشت بیش از ۶۰ هزار زائر ایرانی به کشور، اظهار کرد: خوشبختانه این تعداد از زائران عمره گزار کشورمان، مناسک عمره را با موفقیت به پایان رسانده اند و هم اکنون به میهن اسلامی بازگشته اند.

سرخوش افزود: ۱۷۶ پرواز با شرکت هواپیمایی ایرانی و ۱۶۰ پرواز زائران ایرانی با شرکت هواپیمایی سعودی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اطلاعات گذرنامه ۲۰۲ هزار و ۷۰۰ زائر ایرانی برای صدور روادید به کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده و ۱۳۲ هزار روادید برای عمره گزاران ایرانی صادر شده است.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان این که در حال حاضر حدود ۲۳ هزار زائر ایرانی در مدینه و ۲۳ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند، اضافه کرد: روزانه ۱۴ پرواز از ایستگاه های پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می گیرد.

وی با ارزیابی مثبت از شیوه اعزام زائران به سرزمین وحی، گفت: پرواز اصفهان و یزد به دلیل برخی مشکلات آب و هوایی در این مدت دچار اختلال شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته این اعزام ها از سایر شهرها انجام شد.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در عملیات عمره ۹۳-۹۲ بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی در قالب ۷ هزار کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: مرحله دوم پروازهای عمره مفرده زائران ایرانی از ۸ فروردین ۱۳۹۳ آغاز می شود.

عملیات اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از ۲۶ آذر ۹۲ آغاز شده و تا ۶ تیر ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت.

پروازهای عمره زائران ایرانی از ۲۰ ایستگاه پروازی کشور به مقصد فرودگاه های مدینه منوره و جده انجام می گیرد.

نیمی از پروازهای عمره گزاران ایرانی با دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان و نیمی دیگر با شرکت هواپیمایی سعودی انجام می گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات