عضو شورای تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، گفت: باید برای طب النبی چشم اندازی وسیع تر در نظر گرفت، این می تواند بخشی از سبک زندگی اسلامی باشد.

به گزارش افکارنیوز ، غلامعلی حدادعادل چهارشنبه در دومین روز از نخستین کنگره سیره نبوی در طب، خاطرنشان کرد: زندگی اسلامی دارای اصولی است که رعایت این اصول، تضمین کننده سلامت جسم و روح انسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر (ص) برای دعوت انسان به حیات طیبه بود، خاطرنشان کرد: مهمترین اصل در زندگی اسلامی، اعتقاد به خداوند است، اعتقادی که زندگی و جهان هستی را معنی دار می کند.

حدادعادل اعتدال در همه امور را یکی دیگر از اعتقادات دینی دانست و با تاکید براینکه پرهیز از افراط و تفریط دومین اصل زندگی اسلامی است، گفت: اسلام برخورداری از مواهب طبیعت و زندگی را منع نکرده، اما در استفاده از این مواهب، احکامی قرار داده که گناه به نوعی تجاوز از حدود تعیین شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، زندگی دینی را زندگی توام با اعتدال توصیف و تصریح کرد: انسان امروز با قدرتی که از علم و فناوری به دست آورده از اعتدال خارج شده و بسیاری از بیماری های روحی و جسمی انسان امروز نیز به دلیل خروج از اعتدال است.

حدادعادل با بیان اینکه انسان امروز با طبیعت به ستیزه می پردازد در حالی که انسان در گذشته از طبیعت و با طبیعت بود، گفت: انسان امروز در خروج از اعتدال هم در مقابل طبیعت خودش ایستاده و هم در مقابل طبیعت.

وی برهم خوردن تعادل میان انسان و طبیعت را یکی از عوامل اصلی و منشا بسیاری از گرفتاری های بشر امروز تلقی و خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که گناه بیشتر باعث بیماری بیشتر می شود.

این استاد دانشگاه، توصیه های دینی را بیشتر متوجه جنبه های پیشگیری دانست و با اشاره به برخی توصیه ها در این زمینه، گفت: زندگی دینی همواره به سلامت زیستن نزدیک تر است.

حدادعادل با بیان اینکه افراد دین دار همواره از زندگی سالم تری بهره مند بوده اند، تصریح کرد: حتی کسانی که معتقد به دین هم نیستند، تایید می کنند که دین تامین کننده سلامت روح و جسم انسان ها است.

نخستین کنگره سیره نبوی در طب، با حضور اندیشمندانی از سراسر کشور و برخی کشورهای اسلامی، از سه شنبه شب، در شیراز آغاز به کار کرده و تا فردا، پنجشنبه (۳ بهمن) ادامه خواهد داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات