شهردار تهران گفت: قول می دهم حداکثر طی ۱۵ روز آینده بررسی دقیق حادثه خیابان جمهوری را به اطلاع مردم برسانیم.

به گزارش افکارنیوز ، محمدباقر قالیباف در مراسم دومین نشست روسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای کلانشهرهای کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دومین نشست با مجموعه مدیران فرهنگی و روسای کمیسیون های فرهنگی با کلانشهرها و مراکز استان ها که برای انتقال تجربیات و هم اندیشی برگزار می شود.

وی ادامه داد: طبیعتا یکی از موضوعات مهمی که در این دوره مورد توجه ویژه است توجه به مسائل فرهنگی خواهد بود. همانطور که شهرمان را ما در حوزه کالبدی توسعه می دهیم و مردم این تحول را هر ساله می بینند تلاشمان این است که بتوانیم در حوزه های فرهنگی نیز به گونه ای عمل کنیم که تغییر در رفتارها را در سطح شهر ببینند و هرگاه وارد شهر می شوند احساس کنند شهر از نظر فرهنگی، آموزشی، اصلاح رفتارها، کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت روح تعاون و همکاری و صمیمیت و همچنین کاهش افسردگی و استرس تغییراتی ایجاد شود.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که با برنامه های تنظیم شده در آینده ای نه چندان دور شاهد اصلاح رفتار و ارتقاء زندگی مردم باشیم.

قالیباف در پاسخ به پرسشی درباره حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری در روز یکشنبه، اظهار داشت: این حادثه واقعا دلخراش و ناراحت کننده بود؛ جان همه انسان ها شریف است ولی از دست دادن خانم ها آن هم به این شکل لطمات روحی بیشتری به افراد وارد می کند.

وی افزود: بعد از این حادثه به سرعت یک تیم فنی برای بررسی این موضوع تشکیل شد چرا که هیچ گاه نمی خواهیم اظهارنظر کارشناسی صورت گیرد بنده مطمئن هستم حداکثر طی ۱۵ روز آینده بررسی دقیق این حادثه را به اطلاع مردم می رسانیم.

شهردار تهران ادامه داد: دقتمان در این است تا قولی می دهیم به طور دقیق عملی شود چرا که در مواردی دیده ایم که اتفاقاتی رخ داده که همیشه گفته اند رسیدگی می شود ولی بنده نیز به عنوان یک شهروند نفهمیدم نتیجه بررسی ها چه شده است.

قالیباف افزود: به عنوان مثال در حادثه نیشابور که دو قطار با یکدیگر برخورد کردند در نهایت نفهمیدیم چه کسی مقصر بود، در حادثه ای در اصفهان که هواپیما خارج از باند فرود آمد و همچنین حادثه اخیر جاده قم که تعداد کثیری از مردم در آن کشته شدند و قرار شد به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد نفهمیدیم چه کسی مقصر است.

وی خاطر نشان کرد: ولی بنده به مردم قول می دهم این رسیدگی طی ۱۵ روز روشن و اعلام شود. البته اینطور هم نیست که فقط بگوییم چه کسی مقصر بوده است. چرا که اگر تخلف و کوتاهی رخ داده باشد به طور حتم مورد رسیدگی قرار گرفته و با فرد مربوطه برخورد می شود و به مراجع قانونی داده خواهد شد. بعد از اتمام کارهای کارشناسی معلوم می شود که برخی از حرف ها اظهارات کارشناسی نبوده بلکه قضاوت های زودهنگام بوده و برخی بیشتر به دنبال جریان ها بوده اند. ما نیز در شهرداری ثابت کرده ایم دنبال حاشیه ها نمی رویم و به کارمان می پردازیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات