پزشکان انگلیسی در یک بررسی جدید هشدار دادند که خطر بروز افسردگی و اضطراب در مبتلایان به روماتیسم مفصلی خیلی بیشتر از آن است که در گذشته تصور می شد.

به گزارش افکارنیوز ، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه منچستر در این رابطه اظهار داشتند: بیمارانی که از روماتیسم مفصلی شدید رنج می برند لازم است به طور مرتب از نظر وضعیت روانی و اختلالاتی چون اضطراب و افسردگی تحت معاینه قرار گیرند.

این تیم پزشکی به بررسی ۳۲۲ بیمار مبتلا به روماتیسم مفصلی شدید که منتظر درمان بودند، پرداختند. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر فاکتورهای روانی بر مقیاس فعلی سنجش شدت این بیماری موسوم به DAS۲۸ است.

در این بررسی مفاصل متورم و سطح التهاب بدن و وضعیت روحی بیماران مورد مطالعه قرار گرفت و پزشکان دریافتند مقیاس سنجش شدت بیماری یا DAS۲۸ در این بیماران تحت تاثیر فاکتورهای روانی مانند احساس فرد نسبت به بیماری اش است.

«آن بارتون» ، محقق ارشد این مطالعه گفت: این بررسی در نوع خود اولین موردی بوده که به معاینه بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی شدید پرداخته و حاکی از آن است که حال روانی این بیمارن باید پیوسته تحت کنترل باشد.

خبرگزاری شینهوا اظهار کرد: بارتون همچنین اظهار داشت: ضروری است روماتولوژیست ها در مورد تاثیر افسردگی بر این بیماران بیشتر دقت داشته باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات