رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: مرد جوانی که پس از شنیدن جواب رد از دختر مورد علاقه اش از طریق اینترنت با ساختن صفحه جعلی در شبکه اجتماعی فیسبوک به نام دختر جوان اقدام به هتک حیثیت علیه وی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ حبیب الله رجبلی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا و اظهارات وی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با راه اندازی صفحه ای در شبکه اجتماعی ضمن بارگذاری تصاویر شخصی این فرد، اقدام به نشر اکاذیب علیه وی کرده اند، موضوع با تشکیل پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از دختر جوان مشخص شد اخیرا مرد جوانی از وی درخواست ازدواج داشته است که با جواب منفی وی مواجه شده است.

رجبلی همچنین تصریح کرد: پسر جوان با رد در خواست ازدواجش و شکست عشقی از سوی دختر مورد نظرش از طریق اینترنت اقدام به هتک هیثیت بر علیه وی و به نام وی کرده است.

وی اظهار کرد: متهم با ساختن صفحه جعلی در شبکه اجتماعی فیس بوک به نام دختر جوان با نشر اکاذیب به نام وی بر علیه دختر جوان هتک هیثیت کرده است.

رئیس پلیس فتای استان گلستان ادامه داد: مأموران پلیس فتا با بکارگیری روش های پلیسی و اطلاعاتی متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

رجبلی با بیان اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی با پلیس و با مواجه شدن با دلایل و شواهد مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب بر علیه دختر مورد علاقه اش، اعتراف و انگیزه خود را شکست عشقی و اقدام تلافی جویانه اعلام کرد؛ گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی و از آن طریق طی قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتای استان گلستان با اشاره به ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای، گفت: بنابر این ماده قانونی هرکسی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی با مقام های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات