کلنگ احداث بیمارستان جدید چشم پزشکی فارابی با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) بر زمین زده شد.

به گزارش افکارنیوز ، طرح پیش بینی شده که در محل کنونی بیمارستان فارابی اجرا خواهد شد، در آینده به عنوان مرکز آکادمیک چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت خواهد کرد در زمینی به مساحت ۳۷ هزار متر مربع با تعداد ۱۴۰ تخت و ۲۷ اتاق عمل جراحی ساخته می شود.

امروز مجموعه اتاق عمل چهار بیمارستان با ظرفیت هشت تخت، ساختمان جدید پذیرش مرکزی بیمارستان، اتاق عمل تزریق اوستین (نوعی آمپول بیماری های چشم) ، درمانگاه مشاوره قبل از عمل، درمانگاه اکولار سرفیس (نوعی پروتز) و درمانگاه اکولوپلاستی (پلاستیک و ترمیمی چشم) افتتاح و به بهره برداری رسید.

امروز همچنین اتاق عملی با هشت تخت جراحی به بهره برداری رسید که با راه اندازی آن، تعداد تخت عمل جراحی این بیمارستان به ۳۷ تخت می رسد و از این به بعد می توان جراحی های چشم را برای ۵۰۰ نفر در روز انجام داد.

بیمارستان فارابی به عنوان قطب چشم پزشکی کشور روزانه به سه هزار نفر خدمات ارائه می کند و تقریبا ۳۸۰ تا ۴۲۰ جراحی چشم روزانه در این بیمارستان انجام می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات