یک متخصص طب سنتی گفت: غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست بسیار اهمیت دارد چرا که میزان غلظت خون در زیبایی و خوش رنگی چهره تاثیر گذار است و افزایش غلظت خون موجب تیره شدن پوست می شود و مصرف انار در کاهش غلظت خون تاثیر گذار است.

به گزارش افکارنیوز ، لیلا شیربیگی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایران پوست اندام دفعی محسوب شده و در نتیجه بدن می تواند مقداری از مواد دفعی خود را از طریق پوست دفع کند.

به گفته وی در بسیاری از بیماری های داخلی مثل بیماری های دستگاه گوارش، کبدی، کلیوی و سیستم مجاری ادراری طبیعت هوشمند بدن بیدار شده و وارد عمل می شود و مواد زائد حاصل از آنها را به پوست ریخته می شودکه از بیمار شدن عضو حیاتی که نقش مهمتری نسبت به پوست در بدن ایفا می کند را جلوگیری کرده و اگر پوست دچار بیماری شد باید برای درمان به اعضاء داخلی بدن توجه بیشتر شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه تقویت کبد در تولید اخلاط ۴ گانه بدن نقش مهمی ایفا می کند، بیان داشت: برای درمان اختلالات پوستی و تغییرات رنگدنه ای در پوست باید کبد تقویت شود.

شیر بیگی ادامه داد: مصرف موادغذایی نظیر انار که طبع سرد و تر و قابض است برای تقویت کبد مفید بوده همچنین افرادی که ضعف کبد دارند نیز می توانند از انار استفاده کنند که نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

وی گفت: انار علاوه بر تقویت کبد طحال را نیز تقویت کرده و موجب خارج شدن موادزائد از بدن می شود که در صورت مصرف مناسب اناز می توان به چهره روشن، زیبا و با طراوت دست پیدا کرد پس توصیه می شود، تا زمانی که انار در بازار موجود است از این میوه الهی استفاده کرد.

وی بیان داشت: غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست بسیار اهمیت دارد چرا که میزان غلظت خون در زیبایی و خوش رنگی چهره تاثیر گذار است اگر خون غلیظ باشد، پوست تیره تر خواهد شد و تغذیه صحیح در زیبایی پوست اهمیت دارد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات