«سعید اوحدی» رییس سازمان حج و زیارت با «بندر بن محمد حجار» وزیر حج عربستان سعودی فردا (یکشنبه) دیدار و درباره جزییات حج ۹۳ و سهمیه ایران در حج سال آینده گفت وگو می کنند.

به گزارش افکارنیوز ، پیش آگهی حج تمتع سال آینده، ۳۰ دی سال جاری منتشر شد و بر اساس آن دارندگان فیش های ثبت نام تا تاریخ ۲۰ دی سال ۸۴ برای نام نویسی در کاروان های حج سال ۹۳ فراخوان شدند.

بر اساس این گزارش، نام نویسی در کاروان های حج سال آینده از ۱۸ بهمن ماه آغاز می شود.

فهرست مدیران کاروان های حج ۹۳ به همراه هزینه های مربوط به هر یک از کاروان های حج در استان های سراسر کشور در روزهای پانزدهم و شانزدهم بهمن سال جاری از طریق روزنامه ها و جراید منتشر خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، واجدین شرایط تشرف به حج تمتع سال ۱۳۹۳ پس از اعلام اسامی کاروان ها، می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات زیارتی و یا از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی www. haj۹۳. haj. ir برای نام نویسی در کاروان های حج ۹۳ در زمان های مشخص شده اقدام کنند.

سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه گذرنامه بین المللی متقاضیان تشرف باید حداقل دارای تاریخ اعتبار تا ۱۰ فروردین سال ۱۳۹۴ باشد، از کسانی که فاقد گذرنامه انفرادی هستند و یا اعتبار گذرنامه آنان کمتر از تاریخ یاد شده است خواست در فرصت مناسب نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

پیشتر «ناصر خدرنژاد» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره میزان سهمیه ایران در حج سال آینده گفته بود که عدد دقیق سهمیه ایران در حج سال ۹۳ هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد به علت طرح توسعه مسجد الحرام، سهمیه ایران نسبت به سال قبل تغییری نخواهد کرد.

حدود ۶۴ هزار زائر ایرانی در حج سال ۱۳۹۲ به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

رییس سازمان حج و زیارت نیز پیشتر از صرفه جویی ۱۲ میلیون دلاری این سازمان در هزینه های حج سال آینده خبر داده بود.

به گفته سعید اوحدی این صرفه جویی در کاهش قیمت کاروان های حج ۹۳ تاثیر مستقیم خواهد داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات