معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اعلام جزییات پرداخت «عیدی» فرهنگیان شاغل و بازنشسته درباره توزیع شیر یارانه ای مدارس نیز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش افکارنیوز ، وحید کیارشی در خصوص میزان عیدی فرهنگیان گفت: براساس مقررات قانونی و مصوبات هیات وزیران، عیدی تمامی کارکنان دولت یکسان و در سال جاری بر اساس ضریب جدول و حقوق معادل ۵.۰۳۰.۰۰۰ ریال است که پس از تامین منابع و تخصیص اعتبار از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به طور همزمان در کلیه دستگاه های اجرایی کشور به شاغلان پرداخت می شود.

وی افزود: پرداخت عیدی بازنشستگان در سال جاری طبق مفاد ضوابط اجرایی بودجه معادل عیدی شاغلین توسط سازمان بازنشستگی انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره توزیع شیر یارانه ای در مدارس نیز به ایسنا گفت: توزیع شیر مدارس از ۱۶ آذر ماه در استان ها آغاز و برای میانگین ۲۵ نوبت تا پایان اسفند برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: ۲۶ آذرماه مبلغ ۱۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات فصل چهارم تحت عنوان" یارانه شیر مدارس" بابت بدهی گذشته و تسویه حساب با کارخانه های طلب کار و نیز شروع کار جدید به استان ها تخصیص داده شده است.

به گفته کیارشی، در حال حاضر قرارداد خرید شیر از طریق برگزاری مناقصه در تمامی استان ها منعقد شده است و جامعه هدف به میزان ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته؛ در این میان تنها استان سیستان و بلوچستان و بخشی از استان بوشهر است که به دلیل تاخیر در ارسال شیر توسط شرکت، توزیعی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: عدم و یا وقفه در توزیع شیر در بعضی استان ها به دلیل تعطیلی های ناشی از بارش برف و آلودگی هوا و نیز آغاز امتحان مدارس متوسطه اول و عدم حضور دانش آموزان در مدارس پیش آمده است.

کیارشی با بیان اینکه مکاتبات لازم با دفتر ریاست جمهوری و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای دریافت کامل اعتبارات شیر مدارس صورت گرفته همچنین اظهار کرد: طی نامه ای از دفتر معاون اول رئیس جمهور به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی دستور داده شده تا با توجه به اهمیت انجام کامل این برنامه ترتیبی دهند منابع مورد نیاز به موقع تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت سرانه واحدهای آموزشی نیز گفت: در این زمینه در ابتدای مهرماه سال جاری مبلغ پانصد میلیارد ریال به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ اعتبار شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات