معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: روز ششم هر هفته در مدارس، برای فعالیت های پرورشی، تربیت بدنی و با نشاط تعیین شده است.

به گزارش افکارنیوز ، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه های آموزش و پرورش برای «روز بدون کیف و کتاب» اظهار داشت: در حال حاضر مدارس در روزهای پنج شنبه تعطیل است و این در حالیست که در قانونی که در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است، سامان دهی آموزش در ۵ روز عنوان شده است.

وی ادامه داد: روز ششم آموزش برای فعالیت های پرورشی، تربیت بدنی و فعالیت های پرنشاط تعیین شده است.

* طرح «یک روز بدون کیف و کتاب» به معنای روز بانشاط برای دانش آموزان است


کفاش گفت: وزیر آموزش و پرورش دستور داده است کمیته ای با مسئولیت معاونت پرورشی و فرهنگی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت، معاون آموزش ابتدایی، معاون آموزش متوسطه و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شود.

وی افزود: این کمیته، طرح «یک روز بدون کیف و کتاب» را به معنای روز بانشاط برای دانش آموزان بررسی می کند؛ یعنی دانش آموزان این روز را به مدرسه می آیند تا فعالیت تربیتی و پرورشی غیر از کتاب درسی رسمی داشته باشند.

این مقام مسئول در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: کمیته تشکیل شده است و طرح های مختلفی مثل کتاب خوانی، فعالیت های پرورشی، فوق برنامه و تربیت بدنی برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

*طرح «یک روز بدون کیف و کتاب» تا پایان سال نهایی می شود


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرح تا پایان سال نهایی می شود و مراجع تصویب آن طی می شود که باید به صورت آزمایشی هم مراحل تصویب را بگذراند و رفع اشکال شود.

وی افزود: «طرح یک روز بدون کیف و کتاب» برای سال تحصیلی ۹۴۹۳ در تعدادی از مدارس به صورت آزمایشی و به صورت داوطلبانه اجرا می شود یعنی بر اساس دستورالعمل، استان ها تعدادی از مدارس خود را که شرایط و امکانات مناسب و مدیر قوی داشته باشند، معرفی می کنند تا سال آینده به صورت آزمایشی این طرح در آن مدارس اجرا شود.

* اجرای آزمایشی یک روز بدون کیف و کتاب از سال آینده


کفاش ادامه داد: همزمان پژوهشگاه تعلیم و تربیت این طرح را ارزیابی می کند و اگر این طرح موفق بود در سال های بعدی با یک حرکت تدریجی به سمتی خواهد رفت که مدارس بیشتری را پوشش دهد.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است که جمله «تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه ملغی خواهد شد» صحیح نیست بلکه این طرح به صورت آزمایشی با یک حرکت تدریجی مسیر خود را طی خواهد کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات