موسسه خیریه باب الحوائج‌ (ع)

سابقه نقاشی با موضوع خانواده و اعتیاد برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ سال با همکاری مسوولان دبستان" شهید هاشم پورزادی" خرم‌آباد با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با خطرات و عوارض اعتیاد، برگزار شد.

توانمند کردن کودکان برای مقابله با مسائل و مشکلات زندگی در آینده مستلزم آموزش و اطلاع رسانی صحیح و اصولی امروز است. مسابقه نقاشی با موضوع خانواده و اعتیاد برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ سال با همکاری مسوولان دبستان" شهید هاشم پورزادی" خرم آباد با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با خطرات و عوارض اعتیاد، برگزار شد.

رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه باب الحوائج (ع) در این خصوص گفت: اعتیاد مسأله ای است که برای همه در تمامی سنین می تواند اتفاق بیافتد و با همه اقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای مربوطه سالانه بر تعداد معتادین کشور افزوده می شود و باید نسبت به این موضوع بخصوص پیش گیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر نگاه ویژه ای صورت گیرد.

" رسول پاکدل" افزود: در کنار درمان و توانمندسازی معتادین بعد از ترک از آگاه سازی جامعه نباید غافل شد زیرا که اساسی ترین راه مقابله با این آسیب اجتماعی توانمند کردن اعضای جامعه از طریق آموزش آن هم آموزش هوشمندانه، خلاق و مثمرثمر است چرا که بدون آموزش و پیش گیری در کنترل این آسیب موفق نخواهیم بود.

وی بیان نمود: آموزش باید از سنین کودکی و از مهدهای کودک شروع و در تمامی سالیان زندگی فرد ادامه دار باشد، آموزش زمانی مفید و تاثیرگذار خواهد بود که مستمر باشد.

پاکدل آموزش مهارت های زندگی، ایجاد محیط خانوادگی شاد، تقویت اعتماد به نفس و مثبت اندیشی در فرزندان، تقویت ابعاد فرهنگی و دینی را جز راه های پیش گیری از گرایش جوانان به اعتیاد دانست.

در پایان مسابقه به بهترین نقاشی ها جوایزی اهدا شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات