رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان:

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت‌: ۸۶ کلینیک درمانی سوء مصرف مواد مخدر در لرستان وجود دارد و پزشکان متخصص، روانشناس و مددکار در این کلینیک‌ها فعالیت دارند.

حجت الله فراشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال کشف مواد مخدر در لرستان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده که سهم کشفیات مواد مخدر هروئین نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته و دستگیری قاچاقچیان نیز ۳۳ درصد افزایش یافته است. وی افزود: کشف مواد مخدر شیشه نیز نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان تصریح کرد: امسال در بحث دستگیری حمل و توزیع کنندگان مواد مخدر در لرستان نیز بسیار موفق بودیم به طوری که دستگیری حمل کنندگان مواد مخدر در لرستان ۱۳۰ درصد افزایش یافته و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در استان نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است.

فراشی گفت: چهار لابراتور ساخت مواد مخدر نیز در لرستان پلمپ شدند که از این تعداد سه مورد مربوط به ساخت شیشه و یک مورد نیز هروئین بوده است.

وی بیان کرد: سل گذشته ۱۳۰ کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در لرستان وجود داشت که بیشتر این مکان ها پلمپ شدند.

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان افزود: ۸۶ کلینیک درمانی سوء مصرف مواد مخدر در لرستان وجود دارد و پزشکان متخصص، روانشناس و مددکار در این کلینیک ها فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۱۶ هزار سایت در فضای مجازی وجود دارد که تبلیغات مواد مخدر می کنند.

فراشی افزود: در این سایت ها روش ساخت مواد مخدر به مراجعه کنندگان آموزش داده می شود و پودرهای مکمل، بدنسازی، قرص های افزایش ضریب حافظه و آب نبات های انرژی زا را تبلیغ می کنند.

وی تصریح کرد: روش تبلیغ و توزیع مواد مخدر نسبت به گذشته تغییر کرده است و از باندهای فیزیکی به مجازی تغییر مدل داده اند.

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان بیان کرد: در خوابگاهای دانشجویی نیز مصرف مواد مخدر رایج شده و قرص ریتالین در بین دانشجوها گسترش پیدا کرده است.

فراشی اظهار کرد: قرص ریتالین توسط پزشک برای کوکان بیش فعال با دوز مشخص تجویز می شود.

وی اظهار کرد: میزان تخریب قرص ریتالین سه برابر مواد مخدر شیشه بوده که مصرف آن بین دانشجویان به ویژه در ایام امتحانات رایج شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات