مشکلات اهالی خیابان ۱۶ متری آستارا

ماجرا بدین شرح است که زمانی که اهالی این محل زمین‌های محل سکونت فعلی خود را خریداری می‌کنند قرار بر این است که خیابانی ۱۶ متری از کنار آن احداث شود که در سندشان هم این خیابان ۱۶ متر ذکر شده است اما اکنون مسئله دیگری رخ داده است.

یکی از اهالی محل پارسیلون خرم آباد با تماس به دفتر نشریه از ما خواست که مشکلی که برای ایشان و چند تن از اهالی محله ایجاد شده را پیگیری و منعکس کنیم.

ماجرا بدین شرح است که زمانی که اهالی این محل زمین های محل سکونت فعلی خود را خریداری می کنند قرار بر این است که خیابانی ۱۶ متری از کنار آن احداث شود که در سندشان هم این خیابان ۱۶ متر ذکر شده است اما اکنون مسئله دیگری رخ داده است.

مرتضی شادانی چگنی یکی از اهالی این محل است که در مورد این مشکل این گونه می گوید:

را در سال ۱۳۷۹ با توجه به دو نبش بودن زمین، مبلغ قابل توجهی برای خرید آن پرداخت کردم و در برگه قانونی تفکیکی آن اشاره به دو خیابان ۱۶ متری شده است و تمامی هزینه ها از جمله مالیات و هزینه های شهرداری و. . را بر اساس خیابان های ۱۶ متری پرداخت کرده ام. سال ۱۳۸۵ شروع به ساختش نمودم. حال بعد از گذشت ۱۲ سال مشکلاتی برای مردم این کوچه به وجود آمده است. ستاد تهیه زمین استانداری زمین هایی را که در کنار این قسمت وجود داشت با فرستادن به کمیسیون ماده ۵، تغییر کاربری داده و فروختند که بر اثر آن یکی از خیابان های ۱۶ متری این بخش، در ضلع شرقی خانه بنده، عرضش در حال حاضر به ۸ متر می رسد و در آخر به ۲ متر می رسد. در ۱۶ متری دوم ۶ متر از آسفالت خیابان فروخته شده است و دیگر ساکنان این کوچه هم شاکی هستند.

جالب اینجاست ۱۶ متری اول که به خیابان آراسته و به تنها مدرسه این محل وصل می شود، اگر در زمین هایی که فروخته اند ساختمان احداث شود دیگر راهی از این کوچه برای رسیدن به مدرسه نیست و باید از چهارراه اصلی محل، دورِ همه خیابان های پر پیچ و خم را بزنید تا به مدرسه برسید.

آقای مرتضی شادانی چگنی در ادامه به پیگیری های فراوان بی نتیجه خود برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: بعد از مراجعه به ستاد تهیه زمین استانداری کسانی که آنجا بودند حتی به بنده توهین کردند و القاب ناشایستی را نثار بنده کردند.

بعد از پیگیری از ستاد تهیه زمین استانداری چیزی عاید ما نشد و نتیجه ای نگرفتیم و مجبور شدیم به سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری مراجعه کنیم ولی متاسفانه همکاری لازم را با ما نداشتند. وقتی نتوانستیم از لرستان حقمان را بگیریم مجبور شدیم برای پیگیری نامه هایمان به تهران، وزارت مسکن و شهرسازی برویم. در آنجا شکایت نامه ای را تنظیم و تقدیم یکی از معاونین آقای نیکزاد کردم ولی از تهران هرچه با شهرداری مرکزی خرم آباد نامه نگاری کردند جوابی برای وزارت خانه فرستاده نشد.

وی از ملاقاتش با استاندار پیشین آقای دهمرده برای پیگیری این مشکل می گوید: سال گذشته ملاقات حضوری با استاندار داشتم که صورت جلسه ای را مردم، هیئت امنای مسجد و مدیران مدرسه شهید فهمیده ۱ و۲ محله امضا ومهر کردند که تقدیم وی کردم بعد از ملاقات استاندار زیر نامه خطاب به آقای سیاهپوش رئیس بازرسی پیشین نوشت که پیگیری قضیه را انجام دهد ولی با گذشت چند وقت هنوز از طرف استانداری خبری نیست.

برای ساختن طبقه دوم منزلم با اعلام ستاد تهیه زمین استانداری به شهرداری، متراژی از ملک بنده را هم متعلق به این ستاد دانسته بودند. من هم به آنها گفتم شما مهندس و اسناد خودتون را بیاورید ببینید حق با چه کسی است آنها بعد از مطابقت با اسناد حق را به بنده دادند و نامه ای نوشتند که هر کس با ملک بنده مشکلی دارد باید از مراجع قانونی پیگیر این قضیه باشد. برای گرفتن سند مشکل های بسیاری برای بنده ایجاد کردند و مبالغ بسیاری را صرف این کار کردم. ما پیگیر این قضیه هستیم تا روزی که کامل حقمان را بگیریم.

وی در پایان صحبت هایش از آقای بازوند استاندار لرستان درخواست کرد که با پیگیری های خود این قضیه را حل فرماید چون این زمین ها به اسم استانداری است و در نظر مردم جلوه خوبی را ندارد.

گزارش و عکس: حمید قربانی نسب

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات