رئیس پلیس راهور لرستان

رئیس پلیس راهور لرستان گفت: تصادفات مرگبار و منجر به فوت در استان لرستان امسال ۲۷ درصد کاهش یافته است

حشمت الله اسکینی در همایش شهرداران استان لرستان در خرم آباد اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته ۷۱ نفر در تصادفات درون شهری جان باختند که از ابتدای امسال تا کنون این رقم به ۵۲ نفر کاهش یافته است که این نشان از کاهش بیش از ۲۷ درصدی سوانح فوتی در سطح استان است. وی افزود: امسال تصادفات منجر به جرح نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته و برای سال آینده کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در کشور پیش بینی شده که امیدواریم با عنایت مسئولان در استان بتوانیم شاهد تحقق کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در سطح استان باشیم.

وی تصریح کرد: سالانه ۲۰ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر مجروح می شوند که این مسئله سالانه ۱۲ تا ۱۵ هزار معلول در کشور به دنبال دارد.

اسکینی با اشاره به ۱۲ هزار راننده زندانی در کشور بیان کرد: ۲۵ درصد پرونده های ورودی به دستگاه های قضایی پرونده های مربوط به سوانح رانندگی هستند و بر اثر این سوانح سالانه بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال خسارت به جای می ماند که این رقم ۵ درصد از کل تولید ناخالص ملی کشور را شامل می شود.

رئیس پلیس راهور لرستان با بیان اینکه با امکانات موجود می توان تصادفات را در سطح استان کاهش داد اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان دورود با ۷ کشته نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تصادفات بوده ایم و موفق شدیم وضعیت را در شهرستان های بروجرد و خرم آباد که بیشترین آمار تصادفات استان را به خود اختصاص داده اند، تا حدودی کنترل کنیم برای مثال در بلوار ولایت خرم آباد امسال شاهد ۶۰ درصد کاهش سوانح منجر به فوت بوده ایم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات