بازدید

سردار" جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهانش از جمله سردار" فضلی" فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از مجموعه‌ی تاریخی فلک‌الافلاک دیدن کردند.

به گزارش لرستان خبر به نقل از یافته، سردار سرلشکر" محمدعلی جعفری" و سردار سرتیپ" علی فضلی" با همراهی جمعی از مسوولان سپاه کشور و استان با راهنمایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی لرستان از قسمت های مختلف مجموعه ی تاریخی فلک الافلاک دیدن کردند.

گفته می شود این سفر با هدف آشنایی مسوولان سپاه کشور با توانمندی های نیروهای سپاه استان و نیز اجرای برنامه آزادسازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد که بخش هایی از آن در مالکیت نیروهای سپاه و ارتش قرار دارد انجام شده است.

چنان که قبلاً در خبرها از قول استاندار لرستان آمده بود، سپاه پاسداران با تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک موافقت کرده و فقط عدم تخصیص بودجه لازم توسط سازمان میراث فرهنگی کشور مشکل اصلی در این زمینه است.

قابل ذکر است سردار سرلشکر" محمدعلی جعفری" متولد سال ۱۳۳۶ در یزد است. وی پس از پایان جنگ برای ادامه تحصیل به دانشگاه مراجعه کرد و در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری گردید.

جعفری هم زمان با تحصیل به عنوان مسوول عملیات ستاد مشترک و جانشین نیروی زمینی سپاه مشغول فعالیت بود و از سال ۱۳۷۱ مسوولیت فرماندهی نیروی زمینی سپاه را به مدت ۱۳ سال بر عهده گرفت.

وی در ۵ سال آخر مسوولیت فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران نیز بر عهده ی وی بود و از آن سال تا کنون به جای سرلشکر" رحیم صفوی" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

آخرین مسوولیتی که از سال ۱۳۸۴ تا کنون از سوی فرماندهی معظم کل قوا به وی محول شد، راه اندازی مرکز راهبردی سپاه بوده است.

سرلشکر جعفری سال ۱۳۸۲ بازدید جامعی از مراکز مختلف سپاه پاسداران در خرم آباد نمود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات