از آنجا که ریس جمهور در پیام نوروزی که از صدا و سیما پخش شد، نوروز را تبریک گفت دیگر چه نیازی بود که یک بار دیگر با هزینه چند صد میلیونی از طریق پیامک تبریک بگوید.

از آنجا که ریس جمهور در پیام نوروزی که از صدا و سیما پخش شد، نوروز را تبریک گفت دیگر چه نیازی بود که یک بار دیگر با هزینه چند صد میلیونی از طریق پیامک تبریک بگوید.

ارسال پیامک از طریق مخابرات به تلفن های همراه مردم هر چند که بنام رئیس جمهور باشد اما چون از طرف یک مقام سیاسی است خواه نا خواه نمی تواند بیان گر محبت و احساسات صادقانه یک رئیس دولت باشد. زیرا:

۱. پیامک تبریک نوروزی که از سوی مردم بین دوستان و آشنایان صورت می گیرد، به این منظور است که آن فرد همیشه در یاد او می باشد در حالی که مردم چنین احساسی را نسبت به یک مقام دولتی ندارند.

۲. پیامک های نوروزی بین دوستان و آشنایان صورت می گیرد و این مستلزم آن است که طبعا از قبل یکدیگر را می شناسند این در حالی است که مردم چنین نسبتی را بین خود و یک مقام دولتی احساس نمی کنند.

۳. زمانی یک پیامک نوروزی که به دست انسان می رسد می تواند او را خوشحال کند که بداند این پیامک را طرفمقابلش شخصا فرستاده است و برای او وقت گذاشته است. در حالی که در ارسال این پیامک ها خطاب به مردم، آقای روحانی شخصاً هیچ نقشی نداشته و هیچ رنج و زحمتی را هم متحمل نشده و همه چیز توسط سامانه ارسال پیامک مخابرات صورت گرفته است.

پس طبیعی است پیامک نوروزی آقای روحانی در خوش بینانه ترین حالت فاقد هر گونه اثر عاطفی وصمیمیت در بین مردم است.

اما هزینه پیامک های نوروزی آقای روحانی چقدر می باشد.
با احتساب جمعیت ۷۵ میلیون نفری و آمار اعلام شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد در حال حاضر تعداد مشترکان تلفن همراه در ایران بیش از ۵۶ میلیون و ۱۷۵ هزار نفر است. و اگر پیامک منتسب به رئیس جمهور برای همه مشترکین ارسال شده باشد با احتساب هزینه ارسال هر پیامک فارسی ۱۰۰ ریال، قیمت تمام شده ارسال این پیامک ها برای همه مشترکین تلفن همراه رقمی معادل ۵۶۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد شد.

گرچه این رقم در مقابل ریخت و پاش های هر اجلاس و کنگره و همایش مبلغ نا چیزی است اما ریس دولت" راست گویان" باید پاسخ دهد که این مبلغ را از محل در آمد های شخصی خود پرداخته اند یا از بیت المال مسلمین.

حتی اگر مخارج این پیامک از درآمد شخصی آقای روحانی باشد باز این پیامک باعث دوری بین مردم و ریس جمهوری می باشد که با نادیده انگاشتن اقتصاد مقاومتی در عمل و اسراف و تبذیر بی مورد حاصلی جز یک بدعت پوپولیستی ندارد.

و اگر مخارج این اقدام از بودجه عمومی باشد بر اساس اصل ۵۳ قانون اساسی « همه پرداخت ها درحدود اعتبارات مصوب به موجب قانون صورت می گیرد» ریس جمهور باید پاسخ دهد که این بدعت به موجب کدام قانون صورت گرفته است که ریس جمهور های پیشین آن قانون را تا به حال ندیده اند. که اگر دیده اند در ارسال پیامک کوتاهی کرده اند.

همه این ها در حالی است که دولت آنقدر در پرداخت یارانه ها کم آورده است که مرتب از طریق زیرنویس برنامه های تلویزیونی و مصاحبه های دولتی مردم را تشویق می کند که به اسم" ایثارگری و افزایش برکت در زندگی روزمره با نگرفتن یارانه! " مردم از گرفتن ۴۵ هزار تومن شان انصراف بدهند.

نگرفتن یارانه از سوی افراد ثروتمند گرچه عمل خوبی است اما شفاف نبودن محل های درآمد پول های انصرافی از سوی مردم از طرفی و خرج های چند صد میلیونی بی مورد برای ارسال یک پیامک نوروززی از طرفی، باعث کاهش محبوبیت ریس جمهور و بدبینی مردم به دولت" راست گویان" می شود. و از کجا معلوم که همه مبلغ های انصرافی مردم از یارانه ها خرج یک یا چند پیامک ریس جمهور در آینده نشود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات