مدیرکل مدیریت بحران لرستان خبر داد:

تنها مرجع پرداخت خسارت های کشاورزی به کشاورزان صندوق های بیمه هستند.

رضا آریایی امروز در جلسه استاندار با معاونان و فرمانداران و مدیران ستادی استانداری در خرم آباد اظهار کرد: با وجود بارندگی های بسیار هنوز هم نگرانی برای تأمین آب آشامیدنی لازم در شهرها و روستاهای لرستان وجود دارد. وی افزود: خوشبختانه بارندگی های اخیر در لرستان سبب شد تا کشت های دیم لرستان دوباره زنده شده و از تباهی و خشکی نجات پیدا کند.

آریایی تصریح کرد: در زمینه تأمین آب آشامیدنی در لرستان نگرانی هایی وجود دارد و همین امر سبب شده که در تخصیص اعتبار به حوزه تأمین آب شهری مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: خشکسالی ده ساله در گذشته باعث شده که آفت به سطح خاک نفوذ کند و با وجود بارندگی های فراوان در اسفندماه و فروردین ماه کشت های دیم در لرستان از خشکیدگی و آفت زدگی نجات پیدا کردند اما هنوز هم کمبود آب در سطح زمین های استان به طور جدی وجود دارد.

آریایی با اشاره به سرسبزی طبیعت در فصل بهار گفت: در تابستان امسال بیشتر نگرانی در مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل هاست که از صدا و سیما انتظار داریم در فرهنگ سازی و آگاهی مردم در این زمینه تلاش خود را به کار گیرد.

وی اظهار کرد: تنها مرجع پرداخت خسارت به کشاورزان صندوق های بیمه هستند که در این زمینه نیز باید در بین کشاورزان به طور جدی فرهنگ سازی شود و از فرمانداری تقاضا داریم که کشاورزان را برای دریافت خسارت به استانداری ارجاع ندهند زیرا در این زمینه در استانداری اعتباری تخصیص داده نشده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات