مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خبر داد:

لرستان خبر: مدیرکل آموزش و پرورش گفت: با شناسایی مدیران سرآمد، خلاق و توانمند و دعوت از مدیران شاغل و بازنشسته نخبه، صاحب فکرو ایده در دوره های مختلف تحصیلی تلاش می کنیم تا از خرد جمعی برای توسعه دستگاه تعلیم و تربیت استان استفاده کنیم.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، گودرز کریمی فر در جلسه همگام با مدیران، همره با نوآوران که با حضور ۸ نفر از مدیران موفق خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است به دنبال خلق حماسه ی آموزشی و پرورشی و ارتقاء جایگاه لرستان در شاخص های تعیین شده وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: با شناسایی مدیران سرآمد، خلاق و توانمند و دعوت از مدیران شاغل و بازنشسته نخبه، صاحب فکرو ایده در دوره های مختلف تحصیلی تلاش می کنیم تا از خرد جمعی برای توسعه دستگاه تعلیم و تربیت استان استفاده کنیم.

کریمی فر تصریح کرد: برای حرکت مدیران ما سه راه وجود دارد اول راه اندیشه که والاترین راه است و ما به دنبال تقویت این رویکرد هستیم ومسیر دوم مسیر تقلید است که این راه ساده ترین راه برای حرکت مدیر است و راه سوم نیز راه تجربه است که این راه تلخ ترین راه برای مدیر آموزشی است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: اگر بخواهیم مسیر حرکت را درست انتخاب کنیم و به اهداف تعیین شده برسیم ناگزیریم که برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و سیاست های چهار گانه مقام عالی وزارت گفت: وزیر فرهیخته و اندیشمند آموزش و پرورش این سیاست ها را مهمترین، اصولی ترین و محوری ترین سیاست آموزش و پرورش و ملاک عمل مدیران خوانده است که با اصول علمی و یافته های تحقیقاتی هم سازگار هستند.

کریمی فر نقش مدیران آموزشگاهی را به عنوان فرماندهان خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت غیر قابل انکار دانست و گفت: لازمه موفقیت هر طرح و برنامه نیروی انسانی توانمند و مجرب است.

وی با توجه به موضوع جلسه که توسعه مشارکت در آموزش و پرورش بود، افزود: آموزش و پرورش دستگاه گسترده ای است و بدون مشارکت فرهنگیان، اولیاء و دستگاههای دولتی و غیر دولتی نمی تواند به اهداف خود برسد و نیاز دارد تا از ظرفیت اشخاص و نهادها استفاده برد.

کریمی فر بیان کرد: آموزش و پرورش دستگاه عظیمی است که باید به صورت علمی اداره شود و نباید با تنگ نظری مانع فعالیت چهره های توانمند و مجرب در این دستگاه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به راه اندازی اتاق فکرو ایده پردازی در آموزش و پرورش لرستان گفت: ما معتقدیم برای موفقیت و جهش علمی و تربیتی در این دستگاه باید زمینه ی ورود چهره های علمی و دانشگاهی را فراهم کرد و در همین راستا با شناسایی بیش از ۶۰ نفر از اساتید دانشگاه به دنبال تحقق این مطلب هستیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات