عصر امروز صورت گرفت

تعدادی از دانشجویان بسیجی با تجمع مقابل سفارت یونان، با اعتراض به صدور قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران خواستار ممنوعیت سفر هیات‌های اروپایی به تهران تا زمان عذرخواهی از ملت ایران شدند.

به گزارش لرستان خبر، در تجمع اعتراضی دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران که عصر امروز (سه شنبه) در مقابل سفارت یونان در تهران به عنوان رییس دوره یی اتحادیه اروپا تشکیل شده بود، تعداد از دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهای ضد آمریکایی، اسراییلی و انگلیسی سر دادند.

در میان پلاکاردهایی که دانشجویان معترض به صدور قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه ایران در دست داشتند شعارهایی با عناوین « دانشجو بیدار است از استکبار بیزار است» ، « حقوق بشر آمریکایی، گستاخی دشمن نتیجه دیپلماسی لبخند» ، « خواب لانه جاسوسی دوم را به گور ببرید» ، « مذاکرات هسته ای تا عذرخواهی اروپا از ملت ایران متوقف شود» و « سفر هیات اروپایی تا عذرخواهی از ملت ایران ممنوع شود» به چشم می خورد.

به گزارش لرستان خبر، در بخش دیگری از این تجمع اعتراضی تعدادی از نمایندگان دانشجویان با اعلام اعتراض خود نسبت به صدور قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه ایران، آن را توهین آمیز خوانده و اعلام کردند که این تجمع به دلیل این که یونان رییس دوره یی اتحادیه اروپا است در مقابل این سفارتخانه صورت گرفته است.

دانشجویان با شعارهای « خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» ، « وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» ، « اتحاد اروپا بازیچه آمریکا» ، « سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و « گستاخی جسارت نتیجه سکوت است» اعتراض خود را نسبت به صدور قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا بیان کردند.

در پایان این تجمع بیانیه به این شرح قرائت شد:

« قطعنامه ای که روز پنج شنبه گذشته با عنوان" راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران به تصویب پارلمان این اتحادیه رسید به اندازه ای خیال پردازانه بود که تصویب آن از سوی کشورهای اروپایی آن هم در شرایطی که ضعیف ترین دوران حیات خود را تجربه می کنند و خودشان بزرگ ترین نقض کننده ی آن ها هستند احمقانه است" .

در این به اصلاح قطعنامه به صورت کاملا مشخص اصولی از اصول انقلاب مورد هدف قرار گرفته که اگر کسی از نظام جمهوری اسلامی شناخت داشته باشد یقیقنا این فکر به ذهنش می رسد که اتحادیه اروپا درخواست حاکمیت کرده است زیرا در این قطعنامه چیزی از استقلال کشور ما باقی نمی ماند! در این قطعنامه آمده است که ایران باید توافق ژنو را بی کم و کاست اجرا کند، عوامل زندانی سال ۸۸ را آزاد کند، به حصر سران وقایع سال ۸۸ پایان بدهد، ممنوعیت هم جنس بازی را لغو بکند و هر یک از نمایندگان و یا هیات های پارلمانی اتحادیه اروپا که به ایران سفر می کنند اجازه ملاقات با محکومان امنیتی را داشته باشند.

هم چنین در قطعنامه اتحادیه اروپا، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم غیر دموکراتیک تلقی شده و به چند نمونه دیگر قوانین جاری کشور نیز اعتراض شده است.

در متن قطعنامه اتحادیه اروپا تاکید شده است که (تنها در صورت پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در اجرای کامل توافقنامه برنامه اقدام مشترک- بخش عملیاتی توافقنامه ژنو- امکان بهبود روابط سازنده این اتحادیه با ایران امکان پذیر خواهد بود) .

یعنی تن دادن جمهوری اسلامی به اجرای توافقنامه ژنو موضوع و هدف اصلی از صدور قطعنامه یاد شده است و تنها برای واردار کردن ایران به اجرای توافقنامه ژنو سایر موارد در این قطعنامه گنجانده شده است.

آن کسانی که داخل کشور فرش قرمز برای این کشورها و آمریکا پهن کرده اند و کلید حل مشکلات را در ارتباط با تعدادی مستکبر می دانند بهتر است کوته بینی را کنار بگذارند واقعیات را آن گونه که هست مشاهده کنند. »

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات