معاون جهاد کشاورزی لرستان:

وظیفه اصلی ما آگاهی و آموزش دادن به کشاورزان و مستقرشدن برای مبارزه با این آفت است و انتظار می رود که همه مسئولان و فرمانداران در این راه ما را یاری کنند تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

نامدار صیادی در حاشیه جلسه تنظیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان لرستان ۷ هزار هکتار زمین زیر کشت آبی و ۲۶۰ هزار هکتار دیم داریم که احتمال خطای ۱۰ درصدی در این آمار وجود دارد. وی افزود: با پیش بینی های انجام شده انتظار می رود در سال ۹۳ به دلیل خود مصرفی در محصول گندم ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

صیادی با اشاره به مشکلات طرح های کشاورزی بیان کرد: تاکنون برای مقابله با سن زدگی کارهایی انجام شده است ولی در بعضی از شهرستان های استان لرستان وضعیت وخیم است و تاکنون ۳۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان های کوهدشت، بروجرد و نورآباد با آفت سن زدگی مقابله شده است.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: همه سازمان ها برای مبارزه با آفت سن زدگی بسیج شده اند و به صورت آماده باش در آمده اند اما به دلیل بارندگی احتمال وقوع رنگ زرد وجود دارد که برای مبارزه با این افت امادگی لازم را داریم.

صیادی گفت: وظیفه اصلی ما آگاهی دادن به کشاورزان و مستقرشدن برای مبارزه با این آفت است و انتظار می رود که همه مسئولان و فرمانداران در این راه ما را یاری کنند تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات