استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: سالروز ولادت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) که به‌عنوان روز زن نام‌گذاری شده نقطه عطفی در احیای فرهنگ فاطمی است.

به گزارش خبرگزاری لرستان خبر از خرم آباد ، هوشنگ بازوند در آستانه هفته زن با گرامی داشت این هفته و تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: سالروز ولادت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) که به عنوان روز زن نام گذاری شده نقطه عطفی در احیای فرهنگ فاطمی است.

وی اضافه کرد: روز میلاد دخت رسول خدا (ص) که تمام ارزش هاى متعالى در وجود ملکوتی اش جلوه گر است به عنوان روز زن، افتخاری بزرگ برای بانوان به شمار می آید تا با الگوگیری از شخصیت والا و الهی حضرت فاطمه زهرا (س) در تکامل و ارتقای شخصیت خود اقدام کنند.

بازوند ادامه داد: اگر چه حیات زنان در ادوار مختلف تاریخ بشری تحولات و چالش های فراوانی را تجربه کرده است اما دین مبین اسلام با نگاه ارزشی به زن بر تمامی عقاید جاهلی درباره شخصیت و منزلت زنان خط بطلان کشید و ارزش و جایگاه او را عزت و حرمت بخشید.

وی گفت: با گذشت قرن ها از آن احیای راستین، پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن و احیاگر ارزش های اسلامی زمینه کمال زن را فراهم کرد و موجب شد تا بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه های فاطمی از یک بعد به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده مطرح شده و از بعد دیگر حضور فعال و سرزنده ای را در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

استاندار لرستان سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را  فرصت ارزشمندی برای تکریم و تجلیل مادران و زنان جامعه اسلامی و ترویج ارزش ها، فضایل و کرامات بانوی اول اسلام در فضای این سرزمین نورانی دانست.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات