مسئول شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی لرستان:

لرستان خبر: مسئول شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی لرستان گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در دانشگاهای کشور باید وزارت علوم وارد شود و دانشگاه را از فضای امنیتی خارج کند همانطور که در چند سال گذشته فضای باز فکری وجود داشت.

به گزارش لرستان خبر خبرعلی یاراحمدی درجمع خبرنگاران  در خرم آباد، اظهار کرد: ادعای آزادی بیان و  نقد پذیری دولت مردان ومدیران میانی دولتی عوام فریبی  بیش نیست.

وی با اشاره به نگاه منحرف حاکم بر مدیران دولتی افزود:  نگاه کمونیستی دهه 50 بر مدیران میانه دولتی حاکم شده و سبب شده این اتفاقات رخ دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان بیان کرد: مدیران دولتی قصد دارند با نگاه بگیر و ببند و اقدامات امنیتی نگذارند که صدای حق به مردم برسد و حقایق مشخص شود.

وی تصریح کرد: سوال مشخص ما از مسئولان استان لرستان این است که دلیل لغو سخنرانی سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت ملی در دانشگاه لرستان چه بوده است.

یاراحمدی عنوان کرد: صمیمانه مدیریت لرستان را دعوت به خویشتن داری می کنیم و پیشنهاد می کنیم به جای تشکیل جلسات برای ایجاد فضای امنیتی و اختلاق در دانشگاه های استان به وظایف اصلی خود برسند.

وی با اشاره به نقش دانشگاها در پیشرفت یک استان اظهار کرد: دانشگاه به عنوان پایگاه آزادی بیان است و تشکل های دانشگاه لرستان در چند سال اخیر با اجرای کرسی های آزاد اندیشی و دعوت از شخصیت های سیاسی کشوری با جریانات فکری مختلف در سطح کشور صاحب سبک بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان با انتقاد از عملکرد مدیریت استان لرستان در زمینه ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه و استان لرستان عنوان کرد: دولت تدبیر و امید شعار اعتدال را محور کار خود گذاشته اما متاسفانه در عمل شاهد چیزی غیر از اعتدال هستیم.

وی با درخواست از وزارت علوم تحقیقات فناوری برای ورود به بحث دانشگاها بیان کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده در دانشگاهای کشور باید وزارت علوم وارد شود و دانشگاه را از فضای امنیتی خارج کند همانطور که در چند سال گذشته فضای باز فکری وجود داشت.

مسئول شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی لرستان با یادآوری اتفاقات رخ داده در دوره اصلاحات در دانشگاها و استان لرستان افزود: وزارت علوم و دولت باید از اتفاقات رخ داده در دوران اصلاحات و سازندگی عبرت بگیرد و نگذارد که دانشگاه اسیر دست عده ای شود و یا اختناق و فضای امنیتی ایجاد شود.

یاراحمدی رسیدگی به مشکلات استان محروم لرستان را وظیفه مسئولان ارشد استان دانست و تصریح کرد: مسئولان ارشد استان لرستان بهتر است به جای دخالت در امورد دانشگاها و ایجاد فضای بسته به مشکلات استان رسیدگی کنند تا از حالت فقر و بیکاری خارج شود.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات