رئیس دامپزشکی پلدختر خبر داد

لرستان خبر: رئیس دامپزشکی پلدختر گفت: یک کانون مشکوک به بیماری تب برفکی گاوی در منطقه سراب حمام این شهرستان مشاهده شده که ۸ هزار راس دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسیناسیون می شوند.

به گزارش لرستان خبر  از پلدختر، جواد کوشکی امروز در جمع  خبرنگاران در پلدختر اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون مشکوک به بیماری تب برفکی گاوی در فروردین ماه امسال در منطقه مشاهده شد اداره دامپزشکی شهرستان کار واکسیناسیون را تا شعاع پنج کیلومتری انجام داد.

وی افزود: مرحله بهاره واکسیانسیون تب برفکی گاوی و کانون های پر خطر گوسفندی در سال 93 در شهرستان پلدختر انجام می شود.

وی بیان کرد: یک کانون مشکوک به بیماری تب برفکی گاوی در منطقه سراب حمام این شهرستان مشاهده شده که 8 هزار راس دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسیناسیون می شوند.

رئیس دامپزشکی شهرستان پلدختر گفت: در مناطق روستایی و دامداری های صنعتی از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال به مدت یک ماه کار واکسیناسیون آغاز شده است.

کوشکی افزود: دامپزشکی این شهرستان با بهره گیری از توان بخش دولتی و بخش خصوصی برای واکسیناسیون هشت هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) به منظور پیشگیری از این بیماری برنامه ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: اکیپ بخش خصوصی تعداد هشت نفر کارشناس دامپزشکی و یک نفر دکتر دامپزشک و اکیپ بخش دولتی نیزبه تعداد پنج نفر از پرسنل و یک نفر جهت مایه کوبی دام های شهرستان شروع به کار کرده اند.

کوشکی از دامداران شهرستان خواست نهایت همکاری را در خصوص زیر پوشش قراردادن همه دام های مناطق روستایی و عشایری با پرسنل دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

رئیس دامپزشکی شهرستان پلدختر گفت: دامداران این شهرستان در صورت مشاهده علایم بیماری به سرعت به درمانگاه دامپزشکی و یا شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات