استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: در حال حاضر هفته‎ای ۲۴ پرواز از فرودگاه خرم آباد انجام می‎شود که با اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن، امیدواریم در آینده‎ای نزدیک شاهد پرواز حجاج و زائران عتبات عالیات از همین فرودگاه باشیم.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، هوشنگ بازوند امروز در جمع خبرنگاران در خرم  اظهار کرد: طرح توسعه فرودگاه یکی از زیرساختهای عمرانی در توسعه استان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با تلاشهای صورت گرفته هفتهای 24 پرواز از این فرودگاه انجام میشود که با اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن، امیدواریم در آیندهای نزدیک شاهد پرواز حجاج و زائران عتبات عالیات از همین فرودگاه باشیم.

به‌گزارش تسنیم، توسعه ‌ترمینال فرودگاه، طرح احداث پاویون، توسعه و تجهیز باند و میدان پروازی فرودگاه خرمآباد با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا به عنوان مجری طرح در حال انجام است.

براساس این طرح و به منظور فراهم کردن امکان پرواز حجاج به سرزمین وحی و عتبات عالیات، سرویسدهی به هواپیماهای پهنپیکر، باند پرواز فرودگاه به میزان 300 متر توسعه و در انتهای آن 120 متر طول برای توقف اضطراری ایجاد میشود.

ارتقای مشخصه مقاومت روسازی باند پرواز برای پذیرش هواپیمای سنگینتر و افزایش PCN باند و همچنین انجام دو لایه‌ روکش آسفالت به ضخامت حدود 12 سانتیمتر در کل سطوح پروازی از دیگر بخشهای این طرح است.

انتهای پیام/ آ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات