رئیس محیط زیست بروجرد:

لرستان خبر: رئیس محیط زیست بروجرد گفت: لرستان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب توانسته است با ۲۳۶ نوع پرنده مهاجر ۲۵ درصد از تنوع زیستی کشور را در خود جای دهد.

به گزارش لرستان خبر از بروجرد، امیر ساکت امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی پرندگان که در تالاب بیشه دالان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در لرستان تنوع زیستی پرندگان بسیار زیاد است به طوری که این استان 25 درصد از تنوع زیستی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در لرستان 236 نوع پرنده مهاجر شناسایی شده است که این تعداد پرنده 25 درصد از تنوع زیستی کشور را شامل می شود زیرا در کشور هم اکنون 1 هزار و 126 جانور از گونه های متفاوت وجود دارد که تنوع زیستی کشور را نشان می دهد.

ساکت تصریح کرد: به منظور فرهنگ سازی برای جلوگیری از شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر توسط شکارچیان سودجو برگزاری اینگونه برنامه ها می تواند تاثیر گذار باشد و از شکار غیر مجاز پرندگان و حیوانات جلوگیری کند.

رئیس محیط زیست بروجرد بیان کرد: تالابها محل تجمع پرندگان مهاجری هستند که در مقاطعی از سال به کوچ می پردازند و مدتی را برای استراحت در این تالاب ها می گذرانند.

وی اظهار کرد: تالاب بیشه دالان یکی از زیست گاه های مناسب برای پرندگان مهاجر است که در این تالاب پرنده هایی مانند کبک، حواصیل ها، انواع مرغابیها، اگرت کوچک، انواع بلبل ها و کو کو وجود دارند که به این تالاب زیبایی ویژه ای بخشیده اند.

ساکت افزود: تالاب بیشه دالان بروجرد نیز یکی از این تالابهای بزرگ است که امروز متاسفانه بدلیل زهکشی های بی رویه توسط افراد آب منطقه خارج شده و تالاب برای کشاورزی مستعد شده است.

انتهای پیام/ ب

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات