مدیر منطقه حفاظت شده اشترانکوه:

لرستان خبر: مدیر منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: ماموران یگان اجرایی محیط زیست منطقه حفاظت شده اشترانکوه در حین گشت زنی 10 متخلف محیط زیست را که در حال کندن بوته های گیاه کمیاب کما بودند دستگیر و از این افراد میزان 260 کیلوگرم از این نوع گیاه را کشف و ضبط کردند.

به گزارش لرستان خبر، کورش لشنی امروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: متخلفان محیط زیست لرستان اقدام به برداشت غیرقانونی از گونه گیاهی کمیاب کما کرده بودند که از 10 نفر از این متخلفان میزان 260 کیلوگرم از این گیاه کمیاب کشف و ضبط شد.

وی افزود: ماموران یگان اجرایی این منطقه در حین گشت زنی در ارتفاعات اشترانکوه، این تعداد فرد متخلف را که اقدام به بوتهکنی کرده بودند، دستگیر کردند که از این افراد، 260 کیلوگرم گونه گیاهی کمیاب کما کشف و ضبط شده است.

لشنی تصریح کرد: این افراد متخلف پس از بازجویی و تکمیل پرونده قضایی بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست ضمن محکوم شدن به پرداخت جریمه نقدی، به مراجع ذی صلاح قضایی نیز معرفی شدند.

مدیر منطقه حفاظت شده اشترانکوه خرم آباد بیان کرد: گونه گیاهی کما که مصرف خوراکی و دارویی دارد، از گونههای حمایت شده و باارزش است که به دلیل برداشت بی رویه در بسیاری از نقاط، کمیاب و حتی از بین رفته و منقرض شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات