مدیرکل ثبت احوال لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: بیشترین فراوانی در نام گذاری نوزادان لرستان در نوزادان پسر مربوط به نام امیرعلی و در نوزادان دختر مربوط به نام فاطمه بوده است.

حسین میردریکوندی در گفت و گو با لرستان خبر اظهار کرد: در سال گذشته نام‌های امیرعلی برای پسران و فاطمه برای دختران، بیش‌ترین فراوانی را در استان لرستان داشته است.

 

وی افزود: در سال گذشته نام امیرعلی با 1073 مورد فراوانی، محبوب‌ترین نام پسر برای نوزادان در لرستان بوده است و نام فاطمه نیز با 1374 مورد نام گذاری بیشترین فراوانی را در نام گذاری نوزادان دختر در لرستان داشته است که این واقعیت نشان دهنده علاقه مردم لرستان به ائمه است.

 

دریکوند با اشاره به اینکه پس از امیرعلی، نام حسین با 820 مورد بیش‌ترین فراوانی را داشته است، تصریح کرد: نام‌های محمدطاها با 800، امیرحسین با 684 و محمد با 594 مورد در رده‌های سوم تا پنجم فراوان‌ترین نام‌ها در حوزه ثبت احوال لرستان بوده‌اند.

 

مدیرکل ثبت احوال لرستان بیان کرد: در بخش دختران نیز پس از نام فاطمه، زهرا با 688، اسرا با 382، نازنین‌زهرا با 362 و فاطیما با 361 مورد در رده‌های دوم تا پنجم در بخش نام گذاری دختران قرار گرفتند.

 

وی اظهار کرد: میزان کل ولادت در لرستان در سال گذشته 37 هزار و 154 نوزاد بوده است که از این تعداد 19 هزار و 794 نوزاد پسر و 18 هزار و 150 نوزاد دختر بوده‌اند.

 

میردریکوند افزود: همچنین در سال گذشته تعداد 1 هزار و 296 نفر چند قلو زایی در لرستان وجود داشته است که بیشترین آن ها 1 مورد چهار قلو زایی در شهرستان الیگودرز بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: از این تعداد 595 مورد دوقلو،  34 مورد 3 قلو و یک مورد هم 4 قلوزایی بوده است و بیش‌ترین چندقلوزایی  مربوط به شهرستان خرم‌آباد با 213 مورد بوده است و پس از آن بروجرد با 115 مورد و کوهدشت با 61 مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

وی افزود: به طور کلی در سال گذشته 3.4 درصد کل اسناد ولادت استان لرستان به چند قلوزایی اختصاص داشتند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات