معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان خبر داد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان گفت: تشکیل پلیس محله را یکی از اساسی‌ترین کارها در خرم‌آباد عنوان کرد.

به گزارش لرستان خبر، محمدتقی شاه‌کرمی صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در خرم‌آباد سرقت را یکی از مهمترین جرائم و مشکلات جامعه و استان لرستان را یکی از امن‌ترین استان‌های کشور دانست که جرائم و سرقت‌های خشن و سازمان یافته در آن وجود ندارد.

وی همکاری سایر نهادهای مرتبط برای پیشگیری از سرقت را با دستگاه قضایی لازم دانست و تشکیل پلیس محله را یکی از اساسی‌ترین کارها در خرم‌آباد عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان گفت: باید مناطق حاشیه شهر ساماندهی شود، چون که مامنی برای سارقان و خلافکاران است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان در ادامه تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان حرفه‌ای را عامل بسیار بازدارنده، برای پیشگیری از وقوع سرقت دانست.

در ادامه فرماندار شهرستان خرم‌آباد هماهنگی همه دستگاه‌ها را مهم دانست و به مناطقی که سرقت‌های بیشتری در آنجا صورت می‌گیرد، اشاره کرد.

حبیب الله خجسته‌پور استقبال مردم از تشکیل پلیس محله را یکی از عوامل تشکیل پلیس محله دانست و آمادگی فرمانداری را جهت هرگونه همکاری با دادگستری استان لرستان برای پیشگیری از سرقت اعلام کرد.

در ادامه حسین دریکوند مدیرکل ثبت احوال استان لرستان خواستار هماهنگی همه دستگاه‌ها و عدم موازی‌کاری نهادهای مرتبط شد و گفت: ثبت احوال استان لرستان آماده هرگونه همکاری جهت تشکیل بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار با همه دستگاه‌های استان است.

در ادامه رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد در این جلسه تاکید بر شناسایی و نظارت بیشتر بر افراد مالخر و مغازه‌های فروش ضایعات داشته و نیاز به احساس آرامش و برگشت مال به صاحب آن را پس از سرقت از مهمترین اقدامات برشمرد.

دلفان بازسازی سرقت و شیوه آنها و آموزش کامل و حرفه‌ای ماموران آگاهی را برای پیشگیری از سرقت مهم دانست و گفت: باید در ساخت و سازها ایمنی در بحث سرقت لحاظ شود و این مورد باید از سوی سازمان نظام مهندسی پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به تلاش فراوان نیروی انتظامی در کشف و دستگیری سارقان باید در شناسایی سارقان حرفه‌ای و نظارت بر آنها کوشش بیشتری به عمل آید.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات