مدیر امور فرهنگی کمیته امداد لرستان خبر داد

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد لرستان از اجرای 400 برنامه محوری فرهنگی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در این استان خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، بهنام فروتن‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین نهاد حمایتی که متولی خدمت‌رسانی به امور اقشار محروم و آسیب‌دیده از مسائل اجتماعی است، با رویکرد فرهنگی و آموزشی در سرفصل‌های معنوی خود، توانمندسازی روحی - روانی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

 

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان لرستان اظهار داشت: در سال مزین به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از ابتدای نیمه دوم فروردین‌ماه امسال، فعالیت‌های فرهنگی به ویژه با رویکرد پیشگیری سطح یک در مناطق در معرض خطر با حضور کارشناسان و مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به آگاه‌سازی و حساس کردن خانواده و تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهم‌ترین اصل جلوگیری اقدام کرده است که پیش‌بینی می‌شود، 400 برنامه محوری فرهنگی در سال جاری در این استان اجرایی شود.

 

وی عنوان کرد: این برنامه‌ها شامل برگزاری همایش و کلاس‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد به حضور یک‌هزار و 330 نفر از مددجویان در 23 جلسه شامل گروه زنان سرپرست خانواده، دانش‌آموزان و دانشجویان، دختران و پسران 25 تا 14 سال، دختران در آستانه ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، نوعروسان، برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی به حضور 310 نفر از مددجویان در 27 جلسه شامل گروه زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، دختران بازمانده از ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان کانون، دختران 25 تا 14 سال، برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع بهداشت روانی به حضور 16 نفر از مددجویان در دو جلسه شامل گروه دختران جوان و... است.

 

فروتن‌نیا در پایان از توزیع بروشور در بین گروه‌های هدف خبر داد و متذکر شد: تعداد 67 عدد بروشور پرخاشگری، 642 عدد بروشور اعتیاد و پیامدهای اعتیاد، اعتیاد و راه‌های جلوگیری از آسیب اعتیاد، 27 عدد بروشور اعتماد به نفس و اضطراب خود را کنترل کنیم، بروشور آسیب‌های اجتماعی، راز خوشبختی، احکام بانوان، ازدواج و انتخاب همسر، 63 عدد نرم افزار خانواده خوشبخت، 63 عدد بروشور خانواده و ازدواج و آیین همسرداری در بین مددجویان توزیع شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات