استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: بیش از ۷۳۰۰ کلاس درس لرستان نیازمند مقاوم‌سازی و نوسازی هستند.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در خرم‌آباد اظهار کرد: در برنامه پنجم دولت 7 هزار و 371 کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و نوسازی هستند که از این تعداد یک‌هزار و 650 کلاس نیازمند احیا و یک‌هزار و 266 کلاس دیگر باید مقاوم‌سازی شوند.

 

استاندار لرستان ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه دولت نیازمند 700 میلیارد تومان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس و کلاس‌های درس است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: دولت مبلغی را برای کمک به امر مدرسه‌سازی اهدا می‌کند که ما امیدواریم خیرین مدرسه‌ساز نیز در این امر ما را یاری کنند.

 

بازوند بیان داشت:‌ در بحث فراهم‌ کردن زیرساخت‌های عمرانی انتظار ما از خیرین این است که در استان لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 700 لرستانی مقیم در خارج از کشور هستند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 200 نفر دارای مدارک دکترای اقتصاد هستند که در آینده‌ نزدیک از آنها برای مشارکت در توسعه استان دعوت می‌شود.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز زمینه‌ساز علم و دانش هستند، یادآور شد: حضور خیرین مدرسه‌ساز در استان لرستان نمونه‌ای از عزم ملی است که این عزم ملی پشتیبان فرهنگ و اقتصاد است.

 

بازوند متذکر شد: عزم ملی خیرین مدرسه‌ساز در کشور و به‌ تبع آن استان لرستان در امر مدرسه‌سازی جهادی مقدس و نقطه عطفی در تاریخ لرستان است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز دو عامل اصلی عزم ملی و خودباوری توأم با خداباوری پشتیبان فرهنگ و اقتصاد کشور است.

 

استاندار لرستان بیان داشت: توسعه لرستان باید توسط لرستانی‌ها صورت گیرد که خوشبختانه در این استان شاهد توسعه هرچه بیشتر در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و... هستیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات