مدیر کل منابع طبیعی لرستان:

لرستان خبر: مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان گفت: باید یک اراده و بینش را در مردم به وجود آوریم و به جهت حمایت از منابع طبیعی و انجمن‌های این حوزه طرح صندوق حمایت از منابع طبیعی در کشور اجرایی می‌شود. این طرح با توجه به ظرفیت‌های الیگودرز نخستین هدف اجرا این شهرستان است.

لرستان خبر، مهرداد بهاروند صبح امروز در گردهمایی انجمن صنفی مرتع‌داران الیگودرز که در روستای ازنا مهلمک برگزار شد، با اشاره به لزوم حفاظت از منابع طبیعی اظهار داشت: برای طبیعت باید هزینه کنیم و از آن غافل نشویم.

 

وی با اشاره به اینکه طبیعت کار خود را انجام می‌دهد، اظهار داشت: دخالت در کار طبیعت نیاز نیست، بلکه باید یک اراده و بینش را در مردم به وجود آوریم و به جهت حمایت از منابع طبیعی و انجمن‌های این حوزه طرح صندوق حمایت از منابع طبیعی در کشور اجرایی می‌شود.

 

بهاروند گفت: این طرح در استان اصفهان اجرا شده که کار گروهی در حال شکل‌گیری و بررسی در استان اصفهان است و در لرستان نیز با توجه به ظرفیت‌های الیگودرز نخستین هدف اجرا این شهرستان است.

 

در ادامه رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز گفت: بیش از 280 هزار هکتار جنگل و 145 هزار هکتار مرتع در الیگودرز وجود دارد که از هر لحاظ فواید بسیاری نصیب خانوارهای عشایر می‌کنند، به طوری که در فصل چرا دام‌های 4 هزار و 500 خانوار عشایری از مراتع ییلاقی این شهرستان استفاده می‌کنند.

 

مهرداد رضایی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات از جمله مهمترین مشکلات مرتع‌داران است، گفت: از مدیر کل منابع طبیعی انتظار داریم، در تقسیم اعتبارات وضعیت مراتع شهرستان‌ها را در نظر بگیرند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات