رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد:

لرستان خبر: سیستم حمل زباله های شهری و محل دفن زباله ها در بروجرد نیز همواره با مشکلاتی مواجه بوده که شهرداری باید با اجرای دقیق طرح تفکیک زباله از مبدا و مدیریت صحیح پسماندها، این مشکل بهداشتی و تهدید کننده سلامت شهروندان و محیط زیست را رفع کند.

به گزارش لرستان خبر، ˈامیر ساکتˈ روز یکشنبه در جلسه هماهنگی مسایل زیست محیطی با ادارات شهرستان، افزود: طببق اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه ای عمومی است که باید همه ادارات و اقشار مختلف مردم در حراست از عرصه های طبیعی و توجه به قانون، همراهی و همکاری کنند.

 

وی اظهار کرد: اکنون روند جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی در بروجرد، غیراصولی و نامناسب است و این امر سلامت افراد جامعه را تهدید می کند.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: کم توجهی به موضوع مدیریت پسماندها، سلامت افراد و همچنین محیط زیست شهرستان را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.



وی گفت: کار حمل پسماندهای بیمارستانی و عفونی برخی مراکز درمانی در بروجرد، مدت زمان زیادی به طول می کشد و در برخی موارد این پسماندها توسط افراد زباله گرد و یا جانوران موذی در محیط پراکنده و موجب بروز مشکلاتی در زمینه حفظ و تامین سلامت عمومی می شوند.
 

ساکت افزود: سیستم حمل زباله های شهری و محل دفن زباله ها در بروجرد نیز همواره با مشکلاتی مواجه بوده که شهرداری باید با اجرای دقیق طرح تفکیک زباله از مبدا و مدیریت صحیح پسماندها، این مشکل بهداشتی و تهدید کننده سلامت شهروندان و محیط زیست را رفع کند.
 

وی الودگی هوا را یکی دیگر از مشکلات بروجرد در فصل تابستان عنوان کرد و افزود: آلودگی هوا ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، باید با اجرای طرح پایش کنترل شود، ولی عوامل دیگر آلوده کننده هوای از جمله تردد وسایل نقلیه و نوع سوخت خودروها باید با طرحی جامع مهار و کنترل شوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات