امروز برگزار شد /

لرستان خبر: مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: نشست تخصصی هم ‏اندیشی سازمان‏های مردم نهاد لرستان برای نخستین بار است که در استان لرستان برگزار می‏شود، بنابراین با این کار اعلام می‏کنیم که برای سازمان‏های مردم نهاد احترام قائل هستیم.

به گزارش لرستان خبر، علی قربانی ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی هم‏اندیشی سازمان‏های مردم نهاد لرستان که در استانداری این استان با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: فرآیند صدور و دادن مجوز قانونی برای فعالیت هفت تشکل جدید مردم نهاد در استان لرستان درحال انجام و پیگیری است.

 

وی عنوان داشت: دو هزار و 540 هیئت مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و زیست‏محیطی در سطح لرستان وجود دارند. 68 تشکل مردم نهاد به صورت قانونی در استان مشغول به فعالیت هستند.

 

این مسئول یادآور شد: حماسه سیاسی 24 خرداد برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است که باید آن را گرامی بداریم.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: ما به دنبال هماندیشی و هم‏فکری با سازمان‏های مردم نهاد و سمن‏ها هستیم و در این خصوص اساسنامه داریم.

 

وی بیان داشت: همه تشکل‏های مردم نهاد وظیفه دارند، توسعه استان لرستان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

قربانی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان لرستان متذکر شد: همه ما به ویژه تشکل‏های مردم نهاد باید برای رفع این معضل تلاش کنند.

 

این مسئول به سفر رئیس جمهور در هفته‏جاری به استان لرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم سفر رئیس جمهور به استان لرستان مایه خیر و برکت در این استان شود، زیرا لرستان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‏کند.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: عدم توجه به سمن‏ها مورد قبول ما نیست از این رو باید بستر لازم برای تشکل‏های مردم نهاد و سمن‏ها در سطح استان لرستان فراهم شود.

 

قربانی از استاندار لرستان به خاطر توجه ویژه به توسعه این استان تقدیر کرد و گفت: امروز با کمک استاندار لرستان شاهد فرام‏شدن زیرساخت‏های توسعه مانند توسعه فرودگاه خرم‏آباد، راه‏اندازی مجتمع کشت و صنعت لرستان، احداث آزاد راه و... در سطح استان هستیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات