دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان:

لرستان خبر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: آمار بهبود یافتگان ما در سال گذشته بیش از 30 هزار نفر است و سن اعتیاد اغلب بین 20 تا 25 سال در جوانان و به ویژه جوانان پسر است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الله فراشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: در زمینه دستگیری معتادان سال گذشته 23 درصد افزایش داشته‌ایم که امیدواریم این آمار را امسال بیشتر کنیم.

 

وی عنوان داشت: سال گذشته در زمینه خودروی سبک 67 درصد و سلاح سرد از قاچاقچی 211 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که این کشفیات حاصل زحمات همه دستگاه‌ها بویژه دستگاه‌های اطلاعاتی، بسیج، سپاه و پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله کلان بوده است.

 

این مسئول ادامه داد: ما به دنبال افراد سالم و در معرض آسیب هستیم و در این زمینه برنامه‌های زیادی داریم تا با آموزش مهارت‌های لازم از مبتلا شدن این افراد به مواد مخدر جلوگیری کنیم.

 

فراشی خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی در مرکز استان و دو شهرستان استان لرستان، برگزاری میزگرد علمی که با این میزگرد تقاضا برای مواد مخدر رو به کاهش رود و پرهیز از اینکه افراد به سمت اعتیاد به مواد مخدر روند از جمله برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر در این هفته است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اضافه کرد: ما باید به سمت این باشیم که با آموزش مهارت‌های لازم، جوانان را از مبتلا شدن به مواد مخدر به ویژه شیشه برحذر داریم و در این زمینه برنامه‌های زیادی در نظر گرفته‌ایم.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 25 هزار نفر به مراکز سرپایی و مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در لرستان مراجعه کرده‌اند که 3 درصد از این افراد را بانوان تشکیل داده‌اند.

 

فراشی بیان داشت: آمار بهبود یافتگان ما در سال گذشته بیش از 30 هزار نفر است و سن اعتیاد اغلب بین 20 تا 25 سال در جوانان و به ویژه جوانان پسر است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان یادآور شد: با توجه به اینکه جوانان ریسک‌پذیرتر هستند مواد جدید به ویژه شیشه و پودرهای زیبایی به سمت این قشر می‌روند و هدف‌گذاری از این مواد، جوانان هستند یا جوانان به دنبال این هستند که به یک نشاط برسند بنابر این به سمت مصرف شیشه تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.

 

فراشی با اشاره به اینکه دلیل برخی از این جوانان که به سمت شیشه می‌روند همکاری برخی از ما و مسئولان است، گفت: همه ما باید سعی کنیم با برگزاری برنامه‌های متنوع از رفتن جوانان به سوی اینگونه مواد جلوگیری کنیم.

 

فراشی ادامه داد: 17 مرکز درمانی سرپایی که مربوط به بهزیستی هستند در استان لرستان فعالیت می‌کنند و در این راستا 70 کمپ غیر مجاز وجود داشته که توسط شورای مبارزه با مواد مخدر پلمپ شده‌اند.

 

وی متذکر شد: 82 کلینیک متادون تراپی و 27 مرکز اقامتی میان مدت در استان لرستان وجود دارند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات