استاندار لرستان :

لرستان خبر: استاندار لرستان به نبود پایانه مسافربری در شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: نبود یک پایانه مسافربری مناسب در خرم آباد، زیبنده مردم این استان و شهرستان نیست و در این زمینه نیز وضعیت نامناسبی در مرکز استان وجود دارد که شهرداری خرم آباد باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی نماید.

لرستان خبر، ˈهوشنگ بازوندˈ روز یکشنبه در جلسه کار گروه پدافند غیر عامل استان لرستان، افزود: با توجه به اینکه پدافند غیرعامل مورد تاکید مقام معظم رهبری است، آموزش همگانی در این زمینه می تواند توان مقابله با حوادث احتمالی در بحران های طبیعی و غیر طبیعی را افزایش دهد.
 

وی اظهار داشت: در حال حاضر کارگروه پدافند غیر عامل در کل کشور در ز مینه آموزش ضعیف عمل کرده که این امر می تواند باعث بروز برخی مشکلات در امر خدمات رسانی و یا کاهش سرعت عمل در موارد خاص باشد.
 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون برخی کشورها نظیر سوییس رتبه بالایی در زمینه پدافند غیر عامل و آموزش دارند، تصریح کرد: این کار گروه باید توان بیشتری را صرف آموزش همگانی نماید تا در مواقع ضروری هرکدام از دستگاهها و نهاد ها وظایف خود را بخوبی انجام دهند.
 

استاندار لرستان همچنین بر اهمیت مسائل اقتصادی و تامین نیاز های مردم در زمان اضطراری و غیر مترقبه تاکید کرد و گفت: فعال شدن جلسات کارگروه های مرتبط اقتصادی از جمله کارگروه اقتصادی، صنعت و کشاورزی پدافند غیرعامل جهت بررسی و برنامه ریزی همه جانبه مسائل اقتصادی که از جمله تهدیدات دشمن است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 

بازوند گفت: اعضای کار گروه پدافند غیر عامل استان لرستان باید در تامین فرآورده های نفتی مورد نیاز مردم در زمان حوادث احتمالی، مشارکت مردمی در مقابله با بروز حوادث و تامین انرژی برق، آب و دیگر مایحتاج ضروری
توجه بیشتری داشته باشند تا در مواقع بروز حوادث، مردم با مشکلی مواجه نشوند.
 

در ادامه این جلسه برخی از اعضای کار گروه پدافند غیر عامل استان گزارشی در زمینه آمادگی دستگاههای اجرایی برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی را ارائه کردند.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات