مدیرکل انتقال خون لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل انتقال خون لرستان اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان نیز اهداکنندگان می‌توانند اهدای خون کنند و در شهرستان خرم‌آباد و بروجرد مراکز خونگیری از نیم ساعت بعد از افطار نیز تا ساعت 24 خونگیری انجام می‌هند.

لرستان خبر، به نقل از روابط عمومی انتقال خون لرستان، امیرحسین تروند اظهار کرد: در سه ماه اول امسال 12 هزار و 429 نفر جهت اهدا به انتقال خون استان مراجعه که از این تعداد 10 هزار و 301 واحد خونگیری شده است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد اهدا کننده 991 مورد زن، 9 هزار و 310 نفر مرد، دو هزار و 417 نفر برای اولین بار، دو هزار و 688 نفر باسابقه و پنج هزار و 196 نفر مستمر بودند، اظهار کرد: در این مدت میزان اهدای خون بانوان کاهش داشته و اهدای خون مستمر با اهدای 50 درصد بیشترین اهدای خون را شامل می‌شود.

 

تروند تصریح کرد: در سه ماه سال گذشته از 9 هزار و 925 نفر خونگیری شد که این رقم در سه ماه امسال 10 هزار و 301 نفر بوده یعنی 376 نفر افزایش خونگیری داشتهایم.

 

تروند در ادامه از هم استانی‌های عزیز خواست تا با اهدای خون خود در ماه مبارک رمضان به خصوص دو هفته اول این ماه انتقال خون را در ذخیره خون لازم برای بیماران یاری کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات