مدیرکل دادگستری لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل دادگستری لرستان گفت: شعبه‌های طلاق شلوغ‌ترین شعبه‌های دادگاه‌ها هستند چراکه دعوا بر سر نفقه، سرپرستی بچه، مهریه، اقساط مهریه و ... به دنبال یک اختلاف و طلاق به وجود می‌آید و بیش از 6 پرونده به دنبال آن‌ها شکل می‌گیرد.

لرستان خبر، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه شورای عالی فرهنگی لرستان در خرم‌آباد گفت: سال گذشته 158 طلاق در کل کشور به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه 4,6 درصد رشد داشته است.

 

وی ادامه داد: همین تعداد طلاق‌های ثبت شده، سال 91 نیز نسبت به سال 90 هشت درصد رشد داشته است و این درحالی است که تعداد ازدواج‌های ثبت شده در سال گذشته 750 هزار مورد بوده یعنی از هر پنج ازدواج یکی از آن‌ها به طلاق منجر شده است.

 

مدیرکل دادگستری لرستان تصریح کرد: نوع طلاق‌هایی که اتفاق می‌افتد متفاوت است به گونه‌ای که در سه چهارم طلاق‌ها یعنی 70 درصد آن‌ها زنان متقاضی طلاق بوده‌اند و حق و حقوق خود را بخشیده‌اند.

 

بدری یادآور شد: در برخی موارد مردان متقاضی طلاق هستند و سه درصد طلاق‌ها در سال گذشته از این نوع بوده‌اند.

 

مدیرکل دادگستری لرستان گفت: 26 درصد طلاق‌ها توافقی صورت می‌گیرد؛ زن و مرد تصمیم به طلاق می‌گیرند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه 22 هزار ازدواج در سال 91 و 20 هزار ازدواج در سال گذشته در استان لرستان به ثبت رسیده است، گفت: در سال 91 سه هزار طلاق و سال گذشته سه هزار و 500 طلاق به ثبت رسیده است که متاسفانه این آمار نگران کننده است.

 

مدیرکل دادگستری لرستان تصریح کرد: کمترین آمار طلاق مربوط به استان یزد و بیشترین آمار طلاق مربوط به استان‌های تهران و البرز است.

 

بدری خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید سعی کند با تولید برنامه‌های فرهنگی متنوع در قالب هنر عواقب طلاق را به مردم یادآوری کند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات