دادستان خرم‌آباد عنوان کرد

لرستان خبر: دادستان خرم‌آباد عصر امروز در جلسه ساماندهی رودخانه کرگانه خرم‌آباد گفت: طبق ماده 55 قانون ایجاد دکه در منطقه کرگانه ممنوع است، حال آن که ساکنان منطقه اقدام به احداث چندین دکه در این مکان کرده‌اند، شهردار منطقه به علت عدم اجرای قانون و کنترل و بازرسی به موقع باید بازخواست شود.

لرستان خبر، سعید رازانی افزود: شهرداری باید به منظور تخلیه و تخریب دکه‌های منطقه کرگانه اخطاریه صادر کند و به کمک نیروی انتظامی ظرف مدت یک هفته اقدام به جمع‌آوری دکه‌ها و مغازه‌های موجود کنند.

 

رازانی عنوان داشت: اموال دولتی موجود در کهریز در حال تخریب است، طبق قانون تضییع و تخریب اموال دولتی جرم محسوب می‌شود، باید با ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه کهریز خرم‌آباد برخورد کرد و وضعیت این منطقه از لحاظ فروش مواد مخدر باید ساماندهی شود.

 

دادستان خرم‌آباد بیان داشت: حاشیه‌نشینی در کنار رودخانه‌ها یکی از مشکلات عمده است که به محلی برای فروش مواد مخدر و اموال مسروقه تبدیل شده است، حال آن که شهردار، فرماندار و نیروی انتظامی به منظور ساماندهی و سر و سامان بخشیدن به حریم خیابان‌ها و حریم رودخانه‌ها باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

 

وی متذکر شد: برابر تبصره ماده 688 شناسایی و تشخیص مواردی که بهداشت عمومی جامعه را تهدید می‌کند، برعهده شبکه بهداشت گذاشته شده است و برحسب مورد و براساس وظیفه محیط زیست، شبکه بهداشت و دامپزشکی موظف هستند، عاملان جرم را شناسایی و به دادستانی به منظور پیگیری و اعمال قانون معرفی کنند.

 

رازانی گفت: مسئولان امر باید دلسوزانه به منظور سامان بخشی به وضعیت ورودی شهر خرم‌آباد و جلب رضایت عموم مردم وارد عمل شوند، دادستانی شهر از انجام هرگونه کمک در راستای سامان دهی، عمران و آبادانی شهر مضایقه نمی‌کند و به صورت جدی این امر را پیگیری می‌کنیم.

 

وی بیان داشت: شبکه بهداشت موظف است، طی نامه‌ای تمام جزئیات عملکرد خود را در خصوص شناسایی و برخورد با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی که حاضر به اطاعت از قانون نیستند را به اطلاع دادستان برسانند.

 

دادستان خرم‌آباد اضافه کرد: شبکه بهداشت از ارسال نامه با پست جدا خودداری کند، موظف است، نماینده حقوقی به منظور ارسال و پیگیری وضعیت‌نامه تعیین کند و نماینده حقوقی موظف به پاسخگوی به شبکه بهداشت در خصوص روند اجرای دستور صادر شده توسط دادستان است.

 

رازانی در پایان اذعان کرد: در صورت امتناع ورزیدن شخص دامدار در خصوص اجرای قانون عدم نگهداری دام در خانه مسکونی، شخصا دستور بازداشت این شخص را ظرف مدت 24 ساعت صادر می‌کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات