رییس کل دادگستری لرستان:

لرستان خبر: رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه زندان چاره راه حل دعاوی و پیشگیری از جرم نیست گفت: علاوه بر آلودگی های محیط زندان، برخی مجازاتها نیز اثر بازدارندگی خود را از دست داده است.

لرستان خبر، جعفر بدری در حاشیه مراسم گلریزان در جمع خبرنگاران افزود: از سال های گذشته تاکنون خیران و ستاد دیه استان عملکرد مطلوبی در این خصوص داشته وبا کمک آنان زندانیان بسیاری از زندان رها شده اند که این مهم بیانگر اهمیت و اهتمام مسوولان برای حضور در این امر خیر است.


وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی و گرفتاری های منطقه ای موجب شده بسیاری از جوانا ن زندانی شوند که این شرایط وضعیت مطلوبی نیست.


وی ادامه داد: هم اکنون رتبه جمعیت زندان های ایران در سطح دنیا ششم بوده واین در حالی است که در سرانه جمعیت به نسبت هر 100 هزار نفر در رتبه بستم دنیا قرار داریم کشورهایی که رتبه نخست جمعیت زندانیان را دارند دارای جمعیت هایی با بیش از 300 تا 400 هزار نفر هستند.
 

بدری اضافه کرد: در حال حاضر نیز 45 درصد جمعیت زندانیان را مجرمان مواد مخدر، 20 تا 30درصد را سارقان ، 10 درصد را جرائم غیر عمد ومابقی را سایر جرائم از جمله نزاع و جرح عمومی تشکیل می دهند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات