امروز /

لرستان خبر: همایش عفاف و حجاب به همت ستاد صیانت از عفاف و حجاب روز شنبه با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسوولان و مردم در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر برگزار شد.

لرستان خبر، امام جمعه پلدختر رعایت عفاف و حجاب را از موضوعات مهم تقوا دانست و گفت: حجاب موجب آرامش معنوی در جامعه می شود و ترویج بدحجابی در جامعه یکی از بدترین وقایعی است که دشمنان در حال رقم زدن آن هستند.
 

حجت الاسلام ˈعلی محمد لروندˈ با بیان این که دشمنان برای ترویج بدحجابی سرمایه گذاری کرده اند افزود: امروز دشمنان ما با بیش از 165 شبکه فارسی زبان علیه دین به زبان فارسی برنامه پخش می کنند که می خواهند بی بند و باری را جایگزین عفاف و حجاب کنند. بنابراین خانواده ها باید هوشیار باشند که ماهواره به عنوان خیمه شیطان و بمب بنیان خانه های آنها را ویران نسازد.

 

وی گفت: حجاب برای زن مصونیت است نه محدودیت بنابر این امروز زنان باید مراقب باشند که در مسئله حجاب زمینه ای برای سو استفاده دشمنان فراهم نکنند.


حجت الاسلام ˈلروندˈ تصریح کرد: دشمنان با شبکه های ماهواره ای و پخش برنامه های فارسی زبان در صدد ضربه زدن به فرهنگ اسلامی هستند و استفاده از ماهواره یکی از مهم ترین ابزارها که باعث تضعیف ارزش های دینی و تزلزل بنیان های خانواده می شود بنابر این مردم باید هوشیار باشند.

 


فرماندار پلدختر تثبیت و تعمیق ارزش های دینی و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: حجاب و عفاف نقشی انکارناپذیر در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

 

"قدرت الله ترابی نژادˈ با بیان این که برای رسیدن به اهداف مورد نیاز باید با کارهای فرهنگی روی جوانان و نوجوانان تاثیر گذاشت گفت: ترویج بیحجابی از سوی دشمنان به وسیله ماهواره زنگ خطر است و در راستای رفع مشکلات باید کار فرهنگی انجام شود.
 

وی با بیان این که حجاب، حصار و حریم عفت زن است تصریح کرد: رعایت حجاب موجب تحکیم خانواده، و سد کننده راه ورود فساد و هرزگی و ایجاد آرامش و امنیت در سطح جامعه می شود.
 

فرماندار پلدختر گفت: حجاب عزت زن و سلامت جامعه است و به زن شخصیت و احترام می بخشد و برای نهادینه سازی این فرهنگ باید این مقوله را از نهادها و ادارات شروع کرد چرا که ادارات و نهادها می تواند الگوی خوبی در این زمینه باشند.
 

وی حجاب را یکی از مهمترین تاکیدات دین مبین اسلام دانست و افزود: نقش همه دستگاه ها و نهادها در این مقوله بسیار با ارزش است و همه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.  


وی افزود: حجاب ضامن پایداری جوامع و مایه استحکام خانواده هاست و اسلام با طرح حجاب سعی در سالم سازی جامعه، ایجاد امنیت برای زنان و جلوگیری از هوسرانی و گسترش فساد در جامعه دارد.


فرماندار پلدختر گفت: دین اسلام حجاب را پوشش و حریم عفت و حیا قرار داده و پوشش و حجاب نه تنها باعث سلامت اخلاقی جامعه و پایبندی به هنجارهای دینی می شود بلکه زمینه بروز و شکل گیری بزهکاری ها را در جامعه به حداقل می رساند.
 

در ادامه با حضور مسوولان نمایشگاه عفاف و حجاب در نگار خانه مجتمع فرهنگی فجر ارشاد پلدختر گشایش یافت.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات