معاونت عمرانی شهرداری بروجرد خبرداد

لرستان خبر: معاونت عمرانی شهرداری بروجرد گفت: هفت نقطه شهر بروجرد در حال مناسب سازی فضا برای استفاده معلولان و جانبازان است.

لرستان خبر، ˈ همایون عمودی زادهˈ روز شنبه در جلسه مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد ،افزود: وجود جانبازان و معلولان و سالمندی جمعیت کشور در سالهای آینده ، نیاز به مناسب سازی فضاهای عمومی برای استفاده این قشر از جامعه را دوچندان می کند.

به

گفته وی مناسب سازی فضاها برای استفاده معلولان و جانبازان در کشور ما یک قانون تصویب شده است و همه ارگانها و ادارات و دستگاههای دولتی و خصوصی موظف به اجرای ان هستند.


وی اظهار داشت: معلولان و جانبازان باید همانند دیگر شهروندان از حقوق شهروندی استفاده کنند و نباید مناسب نبودن اماکن و فضا های عمومی در سطح شهر باعث دوری این قشر از خدمات و امکانات عمومی شود.
 

وی اضافه کرد: 50 درصد مناسب سازی فضاهای عمومی مربوط به شهرداری است و نظارت شهرداری بر ساخت و صدور پایان کار و پروانه ساخت می توان به مناسب سازی کمک کند.



ˈ شهاب ممدوحیˈ افزود: حدود 200 هزار مترمربع معابر شهری در بروجرد برای استفاده معلولان و جانبازان اصلاح شده است.


به گفته وی اعتبارات مالی در زمینه مناسب سازی محدود است و تاکنون اعتباری به این موضوع تخصیص داده نشده است.
 

نماینده معلولان شهرستان بروجرد نیز دراین جلسه گفت: باید تعاملی سازنده بین شهرداری و بهزیستی وجود داشته باشد.



ˈمحمد حاتمی ˈ افزود: فضاهای شهری بروجرد مخصوصا ادارات دولتی و خصوصی برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب نیست و باید برای این معظل فکری اساسی شود.
 

به گفته وی معابر عمومی، پارکها و فضا های عمومی شهر برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب نیست و این قشر نمی توانند بدون کمک دیگران از این امکانات استفاده کند.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات